پزشکیان: موافقت مجلس با حذف سود مرکب براساس نظر کارشناسان بود/ارجاع طرح برای تائید نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام

  • ۱۹ مهر ۱۳۹۸
  • 1812

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس براساس نظر کارشناسان به حذف سود مرکب رای داد، گفت: اگر صلاح کشور در حذف سود مرکب است باید این تصمیم اجرایی شود.
به گزارش بانک مردم، مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خانه ملت  درباره مصوبه الزام بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی به حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان، گفت: کارشناسان حوزه اقتصادی در مجلس معتقد بودند باید سود مرکب حذف شود در نتیجه مجلس نیز به نظر کارشناسی آنها رأی داد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا مجمع تشخیص مصلحت نظام باید به نظر کارشناسی مجلس توجه کند، افزود: اگر به دنبال تامین مصالح کشور هستیم، باید نظر کارشناسان را بر سایر مسائل ارجح بدانیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر صلاح کشور در حذف سود مرکب است باید براساس نظرات کارشناسی این تصمیم اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مصوبه الزام بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی به حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان در صحن علنی مورد بررسی قرار گرفت و با رأی بالای نمایندگان تصویب شد، اما شورای نگهبان در نخستین مرحله ۳ ایراد از طرح دوفوریتی تسهیل تسویه بدهکاران شبکه بانکی گرفت که این ایرادات در کمیسیون اقتصادی رفع شد.

بر این اساس شورای نگهبان در دومین مرحله نیـــــز ۵ ایراد از طرح حذف سود مرکب گرفت که پس از بررسی اشکالات در کمیسیون اقتصادی مشخص شد، امکان اصلاح ایرادات مورد نظر وجود ندارد بنابراین پس از اصرار نمایندگان بر مصوبه حذف سود مرکب، طرح الزام بانک‌ها به موسسات اعتباری غیربانکی به حذف سود از بدهی تسهیلات گیرندگان برای تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.

ثبت دیدگاه

ثبت