آغوش باز بانک سرمایه برای زیان انباشته ۲۳۳هزار میلیارد ریالی

  • ۱۹ آبان ۱۳۹۸
  • 1163

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: کسب زیان خالص ۳۹هزار و ۵۱۰میلیارد ریالی بانک سرمایه در ۶ماهه نخست امسال زیان انباشته این بانک را به بیش از ۲۳۳ هزار میلیارد ریال رساند.
به گزارش بانک مردم به نقل از بانکداری ایرانی، زیان انباشته بانک در پایان شهریور ماه سال جاری به رقم  ۲۳۳هزار میلیارد ریال رسیده و این مبلغ معادل ۵۸ برابر سرمایه ثبت شده آن است و بعید به نظر می‌رسد که با توجه به شرایط کنونی بانک، امیدی نسبت به افزایش سرمایه آن نیز وجود داشته باشد.
 سود سپرده پرداختی "سمایه" در این مدت ۱۶.۳۴۶میلیارد ریال و هزینه‌های مالی ناشی از استقراض از بانک مرکزی، مبلغ ۱۹.۷۵۹میلیارد ریال بوده است  که میزان هزینه سود سپرده‌ها و استقراض این بانک بیش از ۳۵ برابر درآمد ناشی از تسهیلات است.
"سمایه" در ۶ ماهه نخست امسال تنها ۱.۰۱۲میلیارد ریال درآمد شناسایی کرده و این در حالی است که سود سپرده پرداختی این بانک در این مدت ۱۶.۳۴۶میلیارد ریال و هزینه‌های مالی ناشی از استقراض از بانک مرکزی، مبلغ ۱۹.۷۵۹ میلیارد ریال بوده است.
 براساس این گزارش ، جمع سپرده‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت نزد این بانک به ۱۶۶ هزار میلیارد ریال رسیده و میزان بدهی بانک به بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی نیز به ۱۹۱ هزار میلیارد ریال رسیده است

ثبت دیدگاه

ثبت