درآمد آپ آب رفت/ افت ۴۸ میلیاردی درآمد آسان پرداخت در آبان

  • ۱۵ آذر ۱۳۹۸
  • 6916

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: شرکت آسان پرداخت پرشین در آبان ماه درآمد ۳۹۲ میلیاردی ساخته است که نسبت به مهر ماه افت ۴۸ میلیاردی داشته است.
به گزارش بانک مردم به نقل از بانکداری ایرانی،شرکت آسان پرداخت پرشین در آبان ماه مبلغ ۳۹۲ میلیارد تومان درآمد شناسایی کرده است که ۸۸% آن مربوط به فروش پین و اعتبار است. همچنین در دوره ۸ ماهه منتهی به آبان ۹۸ درآمد تجمیعی شناسایی شده به ۳٫۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.
درآمد آبان ماه آپ نسبت به مهر ماه افت قابل ملاحظه‌ای داشته است. آپ در مهر ماه درآمد ۴۳۹ میلیارد تومانی شناسایی کرده است اما در آبان ماه درآمد آپ به ۳۹۲ میلیارد تومان رسیده است. بنابراین درآمد آپ کاهش ۴۸ میلیارد تومانی داشته است.
با توجه به اینکه بخش اصلی درآمد آپ از محل فروش پین و اعتبار است، بالاترین میزان کاهش درآمد آپ در آبان ماه نسبت به مهر ماه نیز از این بخش است که شرایط نامناسب خدمات ارتباطی کشور در هفته آخر آبان ماه موجب کاهش درآمد آپ از این محل شده است.
آپ در دوره ۸ ماهه منتهی به آبان ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل درآمد بالاتری ساخته است. آپ در ۸ ماهه اول ۹۷ درآمد ۳ هزار و ۸۰ میلیارد تومانی شناسایی کرده است اما در ۸ ماهه اول ۹۸ مبلغ ۳ هزار و ۲۷۷ میلیارد تومان درآمد شناسایی نموده است. بنابراین درآمد شناسایی شده تجمیعی آپ رشد ۱۹۷ میلیارد تومانی داشته است.
فروش پین و اعتبار و کارمزد تراکنش‌های شاپرکی از خدمات مهم آپ به شمار می‌روند که در ۸ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد قابل توجهی داشته‌اند. آپ از فروش پین و اعتبار در ۸ ماهه ۹۷ درآمد ۲ هزار و ۶۶۶ میلیارد تومانی داشته است اما در ۸ ماهه امسال به ۲ هزار و ۹۲۱ میلیارد تومان رسیده است. همچنین درآمد کارمزد تراکنش شاپرکی در ۸ ماهه ۹۷ مبلغ ۱۷۷ میلیارد تومان است که در ۸ ماهه سال جاری به ۲۲۳ میلیارد تومان رسیده است.
آپ برای سال مالی ۹۸ درآمد ۶ هزار میلیارد تومانی را پیش بینی کرده است که با ساخت درآمد ۳٫۳ هزار میلیارد در ۸ ماه توانسته است ۵۴% از درآمد برآوردی را پوشش دهد.

ثبت دیدگاه

ثبت