شرکت‌ها و بانک‌های دولتی ۰٫۳۹ درصد درآمدشان را مالیات می‌دهند

  • ۱۷ آذر ۱۳۹۸
  • 2701

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: طبق اطلاعات لایحه بودجه سال ۹۹ شرکت‌ها و بانک‌های دولتی و موسسات انتفاعی ۰٫۳۹ درصد درآمد خود را مالیات می‌دهند.

شرکت‌ها و بانک‌های دولتی 0.39 درصد درآمدشان را مالیات می‌دهند

به گزارش بانک مردم به نقل از فارس،‌ درآمدهای شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت ۱۴۸۳ هزار میلیارد تومان است که از این میزان ۱۲۴۳ هزار میلیارد تومان ان درآمدها را تشکیل می‌دهد.

درآمد شرکت‌ها ۷۴٫۵ درصد کل سقف بودجه (ماده واحده) سال ۹۹ است. طبق اطلاعات ۵۷۸۸ میلیارد تومان کل مالیات پیش بینی شده است که ۰٫۳۹ درصد کل درآمدهای آنها را تشکیل می‌دهد.

هزینه‌های شرکت‌های دولتی ۱۱۸۱ هزار میلیارد تومان است. طی روزهای گذشته سید علی مدنی زاده مشاور پورمحمدی معاون بودجه سازمان برنامه و بودجه از ناکارآمدی و بسیار پرهزینه بودن این شرکت‌ها گفته بود.

همچنین در تفکیک منابع و هزینه‌های شرکت‌ها و بانک‌ها مشخص است که از مالیات ۵۷۸۸ میلیارد تومانی سال آینده سهم شرکت‌ها ۴۹۴۲ میلیارد تومان، بانک‌ها ۸۴۰ میلیارد تومان و موسسات ۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

رشد درآمد شرکت‌های دولتی در سال آینده نسبت به سال ۹۸ بالغ بر ۱۹٫۸ درصد است و رشد مالیات آنها به همین نسبت ۵٫۷ درصد مفروض شد.

ثبت دیدگاه

ثبت