رشد عملیاتی۱۴۰ درصدی عملکرد گروه مالی بانک پارسیان طی۶ماه

  • ۱۸ آذر ۱۳۹۸
  • 3026

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: گروه مالی بانک پارسیان با شرکت و زیرمجموعه در شش ماهه نخست امسال دارای رشد عملیاتی و سود آوری ۱۴۰ درصدی در شش ماه نخست امسال بوده است.
به گزارش بانک مردم به نقل از بانکداری ایرانی ، بانک پارسیان از جمله بانک های خصوصی است که دارای زیرمجموعه تخصصی و حرفه‌ای  قابل توجهی است که همواره در  حوزه فعالیت خود بهترین عملکرد را ارائه کردند .
یکی از این زیرمجموعه های بانک پارسیان ، یعنی گروه مالی پارسیان است که از سال ۱۳۹۳ با  پنج هزار میلیارد ریال سرمایه  تاسیس شده و در اقتصاد ایران رشد کرده و دارای گروه فولادی، لیزنیگ، کارگزاری ، خدمات مشاوره ، خدمات بیمه‌گری، تامین سرمایه لوتوس، صرافی و صندوق قرض‌الحسنه است .
صورت های شش ماه این گروه در روزهای اخیر منتشر شده و مشخص شده که در سودآوری رشد ۱۳۶ درصد را در نیمه نخست امسال تجربه کرده و از رقم ۱۳۷ ریال سود برای هر سهم به مبلغ ۳۲۴ ریال رسیده است.
علاوه بر این ، جمع درآمدهای عملیاتی این گروه یک هزار و ۶۶۹ میلیارد ریال بوده که سود خالص یک هزار  و ۶۱۷ میلیارد ریالی را برای این شرکت در پی داشته است.  این  در حالی است که در شش ماهه نخست سال ۹۷ این شرکت دارای سود خالص ۶۸۶ میلیارد ریالی بوده است ، لذا در این حوزه رشد نزدیک به  ۱۴۰ درصد را تجربه کرده است.
در ضمن ،  مجموعه دارایی‌های این شرکت با افزایش ۳۴ درصدی نسبت به سال قبل به ۲۳ هزار و ۵۶۶ میلیارد ریال رسید.
شیان ذکر است که اهم موضوع فعالیت شرکت بر اساس مفاد اساسنامه شامل ایجاد، سرمایه‌گذاری یا مشارکت در تاسیس شرکت‌های تجاری از هر قبیل و خرید و فروش سهام شرکت‌های تولیدی، بازرگانی و خدماتی شرکت‌های تجاری می‌باشد. بخش با اهمیتی از دارایی های گروه مالی پارسیان در سهام شرکت‌های تابعه ( فرعی و وابسته) سرمایه‌گذاری شده است که در این شرکت‌ها، گروه مالی دارای نفوذ و کنترل قابل ملاحظه‌ای است. ساختار شرکت‌های تابعه گروه مالی پارسیان به شرح زیر می باشد:

ثبت دیدگاه

ثبت