بزرگ‌ترین بانک آمریکا در آستانه راه‌اندازی بانک دیجیتال در لندن

  • ۶ اسفند ۱۳۹۸
  • 5779

بانک دیجیتال

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم_عباس آزادی: شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی و معتبر «جی‌پی مورگان چِیس» مذاکرات خود را با نهادهای نظارتی لندن به منظور راه‌اندازی یک بانک دیجیتال در بریتانیا تا پایان سال جاری آغاز کرد.

به گزارش بانک مردم به نقل از ایبِنا از فایننشال تایمز، اسکای‌نیور پیش‌تر گزارش داده بود که بزرگ‌ترین بانک آمریکا آمادگی خود را برای راه‌اندازی یک عملیات دیجیتال در بریتانیا تا پایان سال جاری اعلام کرده است. براساس تایید منبعی نزدیک به امور، این فعالیت بانکی جدید که به احتمال زیاد خدمات حساب های جاری و همچنین اعطای وام را در بر می‌گیرد، در حالی راه اندازی می‌شود که دو سال پیش رقیب جی‌پی مورگان یعنی گلدمن آمریکا بانک دیجیتال خود را در بریتانیا راه اندازی کرد.

استراتژی گلدمن این بوده است که مشتریان انگلیسی را با نرخ‌های بالای سود حساب‌های جاری اغوا کند. جی‌پی مورگان به احتمال زیاد افزایش مشتریان خود را هدف گرفته و می‌تواند یکی از ایفاگران برجسته در بانکداری خُرد بریتانیا لقب بگیرد.

با توجه به اینکه بانک‌های بین المللی تحت تاثیر برگزیت، رفته رفته خود را برای خارج کردن طیف وسیعی از فعالیت‌های تجاری و بانکی‌شان از بریتانیا آماده می‌کنند، ورود جی‌پی مورگان به انگلیس می‌تواند برای لندن پیشرفتی محسوس و حرکتی رو به جلو باشد.

علاوه بر این، چنین اقدامی برای این بانک آمریکایی نیز حرکتی قابل توجه محسوب می‌شود زیرا آنها به طور سنتی همواره پیگیری بازار کلان و پرمنفعت داخلی خود را به فعالیت بین‌المللی ترجیح داده ‌اند که حالا از این طریق می‌توانند دامنه فعالیت‌های خود را به خارج از ایالات متحده گسترش دهند.

ثبت دیدگاه

ثبت