دژپسند: تشکیل کارگروهی برای پیگیری دغدغه‌های بورسی نمایندگان

  • ۱۸ تیر ۱۳۹۹
  • 1161

بورس

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: وزیر اقتصاد می‌گوید کارگروه مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس و وزات اقتصاد برای بررسی و پیگیری دغدغه‌های بورسی نمایندگان تشکیل می‌شود.

به گزارشبانک مردم به نقل از ایبِنا، فرهاد دژپسند بعد از پایان نشست با کمیسیون اقتصادی مجلس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برنامه‌های وزارت اقتصاد، شورای عالی بورس و سازمان بورس درباره بازار سرمایه و تمرکز خود دراین باره را در نشست امروز با کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کردیم افزود: امیدواریم بررسی موضوعات مرتبط با بازار سرمایه دراین کارگروه مشترک بررسی شود و در جلسات آتی به جمع بندی برسیم که این موضوع خود به قوام و استحکام بازار سرمایه کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط خاص اقتصاد کشور نخستین موضوعی که در نشست امروز روی آن تمرکز شد تحلیل بازار سرمایه بود، زیرا خوشبختانه شرایط خوبی در این بازار ایجاد شده و اقبال خوبی از آن صورت گرفته است.

دژپسند با بیان اینکه نشست امروز باحضور بیشتر مسئولان بازار سرمایه، معاونان و مسئولان وزارت اقتصادی برگزار شد گفت: از آنجا که موضوع اصلی بازار سرمایه بود و دغدغه‌هایی در این باره وجود داشت و این دغدغه‌ها را باید دو طرف به صورت مشارکتی بررسی می‌کردیم، هم اعضای کمیسیون اقتصادی دیدگاه‌های خود را بیان کردند و هم مسئولان بورس به ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند، اما ازآنجایی که این بحث دامنه دار است و دریک جلسه جمع بندی نمی‌شود قرار شد ادامه بحث‌ها در کارگروه مشترک پیگیری شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بازار سرمایه برخلاف بسیاری از بازارهای دیگر، بازاری ریسکی است یعنی سرمایه گذاری که وارد این بازار می‌شود باید دقت کند، برای ورود، مطالعه سپس از مشاوره استفاده و پس از آن به معامله اقدام کند ضمن اینکه بازار سرمایه، بازاری نیست که تضامین خاصی در آن وجود داشته باشد.

دژپسند افزود: این بازار گاهی اوقات کاهش و گاهی اوقات هم افزایش دارد؛ بنابراین سهامداران باید این را پذیرا باشند ضمن اینکه دولت هم موظف است زمینه را برای پذیرش، تسهیل و برای نظارت قوی‌تر فراهم وکاری کند که بازار از این نظر از استحکام لازم برخوردار باشد.

وی با تاکید براینکه سهامداران دراین بازار باید دقت کافی داشته باشند اضافه کرد: سهامداران باید صورت‌های مالی بنگاهی را که می‌خواهند سهامشان را خریداری کنند دیده باشند و یا از مشاوره استفاده کنند، زیرا باید بدانند مفاهیمی مانند بازار آتی، بازار جایگزین و ارزش جایگزینی چیست.

دژپسند با بیان اینکه سهام تنوعی از شرکت‌های فولادی، پتروشیمی، خودرویی، بانکی و بیمه‌ای در بازار سرمایه عرضه می‌شود گفت: خریداران سهام و یا سهامدران باید با استفاده از مشاوران، صورت‌های مالی بنگاه‌های مدنظر خود را مشاهده کنند و اگر آن بنگاه در سه سال گذشته صورت مالی خوبی ندارد وچشم اندازی نیز برای سه سال آینده اش متصور نیست تازه واردان به بازار سرمایه باید با ملاحظه اقدام کنند و بی محابا به خرید سهام آن شرکت اقدام نکنند همچنین دقت، فراموش نشود.

ثبت دیدگاه

ثبت