سیتی گروپ: با ریاست جمهوری بایدن، دلار آمریکا ضعیف‌تر خواهد شد

  • ۲۱ آبان ۱۳۹۹
  • 7101

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: کارشناسان بانک خصوصی سیتی گروپ پیش بینی کردند که حتی در صورت کاهش خطرات ژئوپلیتیکی پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دلار ضعیف تر خواهد شد و بسته محرک اقتصادی بعدی دولت این کشور نیز احتمالاً کوچکتر از حد انتظار باشد.

به گزارش بانک مردم و به نقل از راشاتودی، کارشناسان بانک خصوصی سیتی گروپ پیش بینی کردند که حتی در صورت کاهش خطرات ژئوپلیتیکی پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دلار ضعیف تر خواهد شد و بسته محرک اقتصادی بعدی دولت این کشور نیز احتمالاً کوچکتر از حد انتظار باشد.

به گفته این کارشناسان، با وجود اینکه دولت جو بایدن می تواند عدم اطمینان در سیاست تجارت بین المللی را کاهش دهد، پیش بینی می شود که افت ارزش دلار همچنان داشته باشد.

دیوید بیلین، مدیر ارشد سرمایه گذاری بانک سیتی گروپ، و استیون ویتینگ، استراتژیست سرمایه گذاری و اقتصاددان ارشد این بانک در یادداشتی نوشتند: پیروزی رئیس جمهور منتخب بایدن به معنای بازگشت به حاکمیت متعارف تر است.

در ادامه این مطلب آمده است: این امر که از حوزه اختیارات رئیس جمهور است منجر به تغییر عمده ای در نحوه اجرای سیاست خارجی خواهد شد. ایجاد اتحاد با کشورها دوباره به روند عادی خود باز می گردد. تاکتیک های مذاکره "اول تهدید به تعرفه" پایان خواهد یافت.

به گفته این تحلیلگران، این امر به سود بسیاری از بازارهای مالی جهان به ویژه در بازارهای نوظهور خواهد بود.

این کارشناسان همچنین افزودند: شاید بیشترین وضوح دورنمای پس از انتخابات مربوط به تجارت جهانی باشد. سیاست خارجی ایالات متحده بدون تشدید تهدیدات تعرفه ای، وارد مرحله قابل پیش بینی تری خواهد شد. ما به احتمال زیاد شاهد کاهش دلار آمریکا و تقویت بازارهای نوظهور هستیم.

ثبت دیدگاه

ثبت