بررسی عملکرد ۹ ماهه ۲۲ شرکت بیمه/ کدام بیمه ها سودآور بودند

  • ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
  • 3682

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: بررسی ۲۲ شرکت بیمه خصوصی در پایان سومین فصل سال جاری حاکی از شناسایی نزدیک به ده هزار میلیارد تومان سود خالص، ثبت حدود ۹ هزار میلیارد تومان سود انباشته و حقوق صاحبان سهام این شرکت‌ها به بیش از ۲۱ هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش بانک مردم به نقل از بانکداری ایرانی، بررسی ۲۲ شرکت بیمه خصوصی در پایان سومین فصل سال جاری حاکی از شناسایی نزدیک به ده هزار میلیارد تومان سود خالص، ثبت حدود ۹ هزار میلیارد تومان سود انباشته و حقوق صاحبان سهام این شرکت‌ها به بیش از ۲۱ هزار میلیارد تومان رسید.
به گزارش بانکداری ایرانی و بر اساس آخرین گزارش از صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای۲۲ شرکت بیمه در سال جاری، این شرکت‌ها در مجموع برای این دوره زمانی ۹ هزار و ۷۶۸ میلیارد تومان سود خالص شناسایی کردند که در مقایسه با ۱۲ ماه سال گذشته ۲۷۴درصد جهش داشته است که در نوع خود بی‌نظیر است.
رشد ۲۷۴درصدی در سود خالص
این ۲۲ شرکت در سال گذشته درمجموع دو هزار و ۶۱۴ میلیارد تومان سود خالص شناسایی کرده بود که در ۹ ماه نخست سال جاری ۲۷۴ درصد رشد داشته است. چهار شرکت بیمه پاسارگاد، کوثر، البرز و دی بیش از یک هزار میلیارد سود خالص شناسایی کردند و بالاتر از دیگر شرکت‌ها قرار گرفتند. اما بیمه البرز با رشد ۱۱۷۹ درصد، سامان با رشد ۵۳۶ درصد، نوین بارشد ۵۳۶ و سینا ۵۲۲ درصد بیشترین رشد را در بین این شرکت در مقایسه با ۱۲ ماه سال گذشته داشته‌اند.
جهش ۳۴۴ درصدی سود انباشته
سود انباشته این شرکت‌ها با جهش ۳۴۴ درصدی به رقم هشت هزار و ۹۴۲ میلیارد تومان رسید، این رقم در پایان سال گذشته دو هزار و ۱۳ میلیارد تومان بود. چهار شرکت بیمه پاسارگاد، کوثر، البرز و دی بیش از یک هزار میلیارد سود انباشته ثبت کردند و بالاتر از دیگر شرکت‌ها قرار گرفتند. اما بیمه سینا با رشد ۳۵۳۴ درصد، ملت با رشد ۱۳۸۰ درصد، البرز بارشد ۸۵۷ و نوین ۵۹۹ درصد بیشترین رشد را در بین این شرکت در مقایسه با ۱۲ ماه سال گذشته داشته‌اند.
 افزایش ۱۴۱ درصدی حقوق صاحبان سهام
از حقوق صاحبان سهام به ارزش واقعی شرکت‌ها تعبیر می‌شود، عملکرد مطلوب این شرکت‌های بیمه خصوصی در سال جاری باعث شد ارزش واقعی این ۲۲ شرکت درمجموع ۱۴۱ درصد افزایش یابد و به رقم ۲۱ هزار و ۲۳۷ میلیارد تومان برسید این در حالی است که پایان سال گذشت این رقم هشت هزار و ۸۱۸ میلیارد تومان بود. بیمه آسیا با سه هزار ۱۴۷ میلیارد تومان، البرز با دو هزار و۹۱۰ میلیارد تومان، پاسارگاد با دو هزار و ۷۶۷ میلیارد تومان و کوثر با دو هزار و ۹۲ میلیارد تومان بالاتر سایر شرکت‌ها قرار گرفتند . در این بخش بیمه آسیا، سینا، معلم و کوثر بیشترین افزایش را در بین این شرکت‌ها در مقایسه با پایان سال گذشته داشته‌اند. 

ثبت دیدگاه

ثبت