بانک مرکزی اعلام کرد؛ مسکن همچنان بر مدار صعود قیمتی

  • ۹ اسفند ۱۳۹۹
  • 3235

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: قیمت مسکن در شهر تهران به ۲۸ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان رسید که حاکی از رشد بیش از ۹۰ درصدی طی یک سال گذشته است. با این وجود حجم معاملات در این ماه نسبت به ماه مشابه سال گذشته بیش از ۷۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش بانک مردم و به نقل از اقتصاد آنلاین؛ بر اساس گزارش بانک مرکزی متوسط قیمت هر متربع واحد مسکونی شهر تهران در بهمن ماه به ۲۸ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان رسید که نسبت به ماه قبل رشد ۳٫۷ درصدی را نشان می‌دهد؛ طی یکسال گذشته قیمت مسکن در شهر تهران بیش از ۹۷ درصد افزایش یافته‌است.

5

با این وجود هشت منطقه از مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در بهمن کاهش قیمت را تجربه کردند. همچنین حجم معاملات در این ماه برابر با سه هزار و ۹۱۷ واحد مسکونی گزارش شده‌است که نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۷۰٫۵ درصد کاهش نشان می‌دهد. خانه‌های با عمر بنای تا پنج سال بیش‌ترین اقبال را در میان خریداران داشته‌ و ۳۹٫۴ درصد از کل معاملات را تشکیل داده‌است. جدول زیر توزیع تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران را بر حسب عمر بنا نشان می‌دهد:

6

منطقه پنج با ۱۳٫۵ درصد معاملات بیش‌ترین و منطقه ۱۶ با ۱٫۵ درصد کم‌ترین اقبال را از سوی خریداران داشتند.

7

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیش‌ترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۵۸ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان به منطقه یک و کم‌ترین آن با ۱۱ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان به منطقه ۱۸ تعلق داشته‌است.

8

توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی بر حسب قیمت یک متر مربع در بهمن حاکی از آن است که واحدهای مسکونی در دامنه قیمتی ۱۶ تا ۱۸ میلیون تومان به ازای هر متربع با سهم ۷٫۵ درصد بیش‌ترین سهم را از تعداد معاملات شهر تهران را به خود اختصاص داده‌اند.

9

بیش‌ترین واحدهای معامله شده در محدوده قیمتی ۶۰۰ تا ۸۵۰ میلیون تومان و متراژ ۶۰ تا ۷۰ متر بوده‌است.

10

11

تغییرات شاخص کرایه مسکن اجاری نیز نشان می‌دهد، اجاره واحد مسکونی در شهر تهران ۳۰٫۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

12

ثبت دیدگاه

ثبت