بانک مرکزی روسیه روبل دیجیتال را در سال ۲۰۲۲ آزمایش می‌کند

  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
  • 3786

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: معاون اول رئیس بانک مرکزی روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که این بانک قصد دارد روبل دیجیتال را در طول سال ۲۰۲۲ آزمایش کند و پس از آن یک نقشه راه برای اجرای این پروژه تهیه خواهد کرد.

به گزارش بانک مردم و به نقل از خبرگزاری تاس، اولگا اسکوروبوگاتووا، معاون اول رئیس بانک مرکزی روسیه روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که این بانک قصد دارد روبل دیجیتال را در طول سال ۲۰۲۲ آزمایش کند و پس از آن یک نقشه راه برای اجرای این پروژه در آینده تهیه خواهد کرد.

وی در ادامه توضیح داد: ما قصد داریم کل سال ۲۰۲۲ را مرحله آزمایش قرار دهیم و فقط پس از کسب نتایج آزمایش خواهیم فهمید که کدام نقشه راه برای معرفی پلت فرم مورد نظر مناسب است و چه زمانی باید اجرا شود.

با توجه به پرونده های ارائه شده در این کنفرانس مطبوعاتی، بانک مرکزی روسیه در نظر دارد تا نمونه اولیه ای از پلت فرم روبل دیجیتال را تا دسامبر ۲۰۲۱ ایجاد کند.

پیش نویس اصلاحیه قوانین برای ژانویه ۲۰۲۲ برنامه ریزی شده است، در حالی که شروع آزمایش روبل دیجیتال - در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ خواهد بود.

بر اساس این گزارش، این بانک در حال حاضر پیشنهاد استفاده از ساختار ترکیبی پلت فرم روبل دیجیتال که متشکل از اجزای سیستم متمرکز و بلاکچین است، ارائه داده است.

با این حال، معاون اول رئیس کل بانک مرکزی روسیه اذعان کرد که هنوز هیچ راه حل آماده ای برای نمونه اولیه روبل دیجیتال وجود ندارد و این بانک با تلاش های خود کل سیستم را ایجاد می کند.

اسکوروبوگاتووا افزود که تاکنون هیچ راهکاری برای سازماندهی نقل و انتقالات آفلاین که توسط این مفهوم نیز پیش بینی شده وجود ندارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که بانک مرکزی روسیه قوانین و تعرفه های برابر را برای معاملات با ارز دیجیتال تعیین خواهد کرد. تصمیمات مربوطه بعداً در مرحله بعدی اجرای پروژه "روبل دیجیتال" توسط این تنظیم کننده اتخاذ می شود.

ثبت دیدگاه

ثبت