دلیل رکوردزنی‌های پی در پی ارز دیجیتالی محبوب

  • ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
  • 1613

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: آمارها نشان می دهد استخراج کنندگان بیت‌کوین به جای فروش دارایی های خود، شروع به جمع آوری بیت‌کوین کرده‌اند و این موجب کاهش عرضه بیت‌کوین در بازار شده و افزایش قیمت بیت‌کوین را به همراه داشته است.

به گزارش بانک مردم و به نقل از عصربانک، قیمت بیت‌کوین در اوایل روز شنبه به بالاترین قیمت خود ۶۱ هزار ۷۱۲ دلار رسید. طبق صفحه قیمت CoinDesk، ارز رمزنگاری پیشرو پس از هفته ها نوسان بین ۵۰ هزار تا ۵۲ هزار دلار ، برای اولین بار در حدود ۶۰هزار دلار معامله شد. بیت‌کوین پس از رسیدن به حداکثر ۶۰هزار و ۹۰۰ دلار سپس کاهش قیمت داشت. طبق گفته CoinGecko آخرین بار بیت‌کوین در اواسط ماه مارس (فروردین) به بالاترین حد خود رسیده بود.

افزایش قیمت دوباره بیت‌کوین  احتمالا به دلیل افزایش علاقه موسسه مالی است. پیش از این ، U.Today در مورد برنامه های غول های بانکی برجسته – گلدمن ساکس و مورگان استنلی – گزارش داده بود که ایجاد شرایط متفاوت برای مشتریان ثروتمندشان در بیت‌کوین را در نظر دارند.

علاوه بر این ، فشار فروش بر روی بیت‌کوین کاهش یافته است ، زیرا شاخص تغییر موقعیت دارنده بلند مدت برای اولین بار در پنج ماه گذشته افزایش یافت و این نشان می دهد که استخراج کنندگان بیت‌کوین به جای فروش آن، شروع به جمع آوری بیت‌کوین کرده اند.

همچنین دلیل صعودی دیگر این است که در ۵ آوریل(۱۶ فروردین)، ارزش کل بازارهای ارز رمزپایه از ۲ تریلیون دلار فراتر رفت – این بیش از ارزش شاخص S&P سهام که زیر مجموع خود ۱۵۰۰ بانک را دارد، است.

دارنده‌های بیت‌کوین افشا شدند

مقامات دولتی اوکراین اعلام کرده اند میلیاردها دلار بیت‌کوین را در دست دارند. این موضوع در هفته های گذشته شایعه شده بود اما امروز مورد تایید قرار گرفت. یک نظرسنجی آنلاین از ۷۹۱،۸۷۲ کارمند دولت انجام شد که ۶۵۲ پاسخ دهنده دارایی رمزنگاری شده خود را فاش کردند.

بزرگترین دارنده رمزنگاری در این گزارش دارای ۱۸۰۰۰ بیت‌کوین بوده است.

طبق سایت Opendatabot ، مقامات در حال حاضر ۴۶،۳۵۱ بیت‌کوین دارند که ارزش آن بیش از ۷۵ میلیارد خرونیا (۲٫۶۶ میلیارد دلار) است.

  ایلان ماسک: قیمت اتریوم و بیت‌کوین زیادی بالاست!

آینده نامعلوم قیمت بیت‌کوین

انگیزه صعود قیمت اخیر بیت‌کوین همچنان باید مشخص شود ، اما برخی کارشناسان معتقدند سطح روانی بیت‌کوین دیگر ۶۰ هزار دلار خواهد بود و به نظر می رسد در روزهای آتی فراتر از قیمت اخیر حرکت کند.

در حال حاضر خیلی از سرمایه گذاران در این بازار همچنان قیمت ۵۸ هزار دلار را برای بیت‌کوین در نظر دارند و معتقدند سطح روانی بیت‌کوین همچنان ۵۸ هزار تا خواهد بود.

به همین ترتیب باید دید در روزهای آینده سرمایه گذاران دوباره خرید و فروش قوی خود را آغاز می کنند یا کمی صبر خواهند کرد.

ثبت دیدگاه

ثبت