چین به دنبال پرداخت بین مرزی با یوان دیجیتال است

  • ۲۶ تیر ۱۴۰۰
  • 7659

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: بانک مرکزی چین اعلام کرد به دنبال برنامه پرداخت بین مرزی با یوان دیجیتال با همکاری سایر بانک‌های مرکزی است و امیدوار است بتواند فعالانه در نقل و انتقال‌های بین المللی ارزهای دیجیتال مشارکت داشته باشد.

 به گزارش رویترز، بانک مرکزی چین اعلام کرد به دنبال پرداخت های بین مرزی با یوان دیجیتال است و قصد دارد استانداردهای جهانی برای ارزهای دیجیتال معرفی کند تا یک سیستم پولی بین المللی مشترک ایجاد شود.
به گزارش بانک مردم و به نقل از تسنیم،  بانک مرکزی چین اعلام کرد حین توسعه استفاده آزمایشی از یوان دیجیتال در داخل، امنیت اطلاعاتی و حفاظت از اطلاعات شخصی افراد را تقویت می‌کند.چین پیشتاز رقابت جهانی برای راه‌اندازی ارزهای مجازی بانک مرکزی است و مدتهاست از یوان دیجیتال در اکثر شهرهای بزرگ از جمله شنزن، پکن و شانگهای به طور آزمایشی استفاده می‌کند ولی هنوز هیچ زمانی برای راه اندازی رسمی آن اعلام نکرده است.
بسیاری از تحلیلگران عقیده دارند یوان دیجیتال موقعیت جهانی این ارز را تقویت می‌کند، آن هم زمانی که چین به دنبال شکستن سلطه سیستم پرداخت با دلار است.
بانک مرکزی چین اعلام کرد:« جهانی سازی یک ارز نتیجه طبیعی انتخاب بازار است. با وجود اینکه یوان دیجیتال از نظر فنی برای استفاده بین مرزی آماده است، ولی طراحی آن هنوز مناسب برای پرداخت های داخلی است».این بانک اعلام کرد به دنبال برنامه پرداخت بین مرزی با همکاری سایر بانک‌های مرکزی است و امیدوار است بتواند فعالانه در نقل و انتقال‌های بین المللی ارزهای دیجیتال مشارکت داشته باشد و استانداردهایی برای آن تعیین کند تا یک سیستم پولی بین المللی مشترک ایجاد شود».یوان دیجیتال بخشی از اسکناس ها و سکه های چین را دربرگرفته و از یک سیستم توزیع دوگانه استفاده می‌کند. بانک مرکزی در این سیستم، ارز دیجیتال را به بانک ها ارائه می‌دهد و بانک‌ها آن را به اشخاص و شرکت‌ها می‌رسانند.بانک مرکزی چین در تلاش برای کاهش نگرانی در مورد نظارت دولت بر ارزهای دیجیتال قول داده از اطلاعات شخصی افراد محافظت شود و اجازه ندهد از یوان دیجیتال در شرط بندی های اینترنتی، پولشویی و فرار مالیاتی استفاده شود.سیستم پرداخت با یوان دیجیتال نسبت به سیستم‌های سنتی اطلاعات شخصی کمتری نیاز دارد و این اطلاعات را در اختیار شخص سوم و سازمان های دولتی دیگر قرار نمی‌دهد.شورای دولتی یا کابینه چین در اواخر ماه مه استخراج و تجارت بیت کوین به خاطر مخاطرات مالی آن محدود و نظارت بر آن را تشدید کرد.

ثبت دیدگاه

ثبت