نامه نگاری رئیس سازمان بورس با بانک مرکزی

  • ۹ مرداد ۱۴۰۰
  • 6089

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: رییس سازمان بورس در نامه‌ای به رییس بانک مرکزی خواستار معرفی افرادی شد که در بانک‌ها دسترسی به اطلاعات خاص دارند.

به گزارش بانک مردم و به نقل از فارس، محمدعلی دهقان دهنوی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در نامه‌ای به اکبر کمیجانی رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی خواستار شد با عنایت به اینکه بنا به ملاحظات قوانین و مقررات، بعضی از کارکنان بانک مرکزی در جریان اطلاعات مربوط به گزارش عملکرد دوره‌ای بانکها و مصوبات دارای آثار مالی بااهمیت در بانکها قبل از افشای عمومی گزارشات طبق شرایط سازمان بورس هستند، خواهشمند است به منظور انجام وظایف قانونی توسط این سازمان و به استناد قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی و تبصره‌های آن فهرست افرادی را که در جریان امور فوق قرار دارند مطابق شماره ۳ دستورالعمل پیوست به سازمان بورس معرفی کنید.
14000509000383_Test_NewPhotoFreeبانکهای خصوصی‌شده مانند تجارت، صادرات، ملت و همچنین بانکهای خصوصی مانند سامان، اقتصاد نوین، دی، کارآفرین، ایران زمین در بازار سرمایه حضور دارند که دو بانک تجارت و صادرات سه سال پیاپی زیان‌ده بودند و امسال بعد از سه سال بانک تجارت به ازای هر سهم فقط سه ریال سود شناسایی کرد.
با توجه به حضور سهام بانکها در بورس باید اطلاعات مربوط به بانک‌ها به صورت شفاف دراختیار همه ذینفعان از طریق سامانه کدال قرار گیرد.

ثبت دیدگاه

ثبت