حمایت اعضای کمیته منتخب سران قوا در ساماندهی موسسات غیرمجاز، به ویژه حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای بی بدیل بود

  • ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
  • 2712

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: رییس موسسه آموزش عالی بانکداری ایران گفت: در زمان ساماندهی موسسات غیرمجاز کمک های بی بدیلی به بانک مرکزی شد که جا دارد از حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای و کمیته منتخب سران قوا، بابت تمام حمایت‌هایی که در ارتباط با این ساماندهی به این بانک داشتند، قدردانی کنم.

به گزارش بانک مردم و به نقل از اقتصادآنلاین، دکتر فرشاد حیدری، درخصوص ساماندهی موسسات غیرمجاز گفت: معتقدم شاید بتوان یکی از مهمترین فرازهای آن دوره مدیریتی را موضوع ساماندهی مؤسسات غیرمجاز دانست. علی‌رغم اینکه در این راه مشکلات فراوانی وجود داشت، اما کمک های بی بدیلی هم به بانک مرکزی شد. جا دارد اینجا از حضرت حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای بابت تمام حمایت‌هایی که در ارتباط با این ساماندهی به بانک مرکزی کردند، قدردانی کنم.
دکتر حیدری در ادامه استفاده دولت از منابع بانک مرکزی را راه حلی ساده برای دولت دانست که مشکلاتی در کشور شده است، عنوان کرد:  امروزه یکی از راحت‌ترین منابعی که دولت می‌تواند از آن استفاده کند و به انحای مختلف موجب مشکلات بسیاری به ویژه در زمینه تورم در کشور شده، استفاده از منابع بانک مرکزی است. اما شیوه هایی که می تواند این امر را کاهش دهد یا به صفر برساند، شاید برای حال حاضر ما، اعتمادبخشی به مردم، اعتباربخشی به سازمان بورس و واگذاری فعالیت‌های اقتصادی باشد که دولت اینگونه ضرورتاً نباید در آنها دخیل باشد و می‌تواند این موارد را به صورت خرد به مردم واگذار کند تا به این واسطه اقتصاد را مردمی و در همان حال تأمین مالی مطمئنی را ایجاد کند؛ در نهایت نیز دولت به منابع بانک مرکزی دست‌اندازی نمی‌کند و اینگونه می توان به ایجاد درآمدهای پایدار برای هزینه های دولت فکر کرد.وی افزود: معتقدم این امر ممکن، شدنی و با قوانین موجود نیز سازگار است. اما تاکنون استفاده مؤثر و درستی از این امکان نشده و شاید در بعضی مواقع دولت آمادگی واگذاری فعالیت های اقتصادی‌اش را ندارد و از طرفی باید تلاش کرد اعتماد مردم را بهبود بخشید.

ثبت دیدگاه

ثبت