۷ نکته‌ای که قبل از خرید ارز دیجیتال باید بدانید

  • ۲۵ آبان ۱۴۰۰
  • 5756

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: ارز دیجیتال می‌تواند فرصت هیجان‌انگیزی برای سرمایه‌گذاران باشد اما این نوع سرمایه‌گذاری ریسک بالایی دارد و می‌تواند باعث از دست رفتن تمام سرمایه شود.

به گزارش بانک مردم و به نقل از تجارت‌نیوز، احتمالا شما هم خبرهای زیادی در رابطه با رشدهای عجیب و غریب برخی از رمزارزها شنیده‌اید و این رشدها شما را به سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها ترغیب کرده است اما این بازار همانقدر که سودهای نجومی حاصل کرده می‌تواند باعث از دست رفتن سرمایه شود.

زمان‌سنجی همه چیز است

زمان خرید ارز دیجیتال یکی از مهم‌ترین مولفه‌های سرمایه‌گذاری در این بازار است چون این بازار بسیار بی‌ثبات عمل می‌کند و یک خبر منفی مانند زمانی که چین سرمایه‌گذاری در رمزارزها را ممنوع کرد می‌تواند باعث ریزش سنگین بازار شود.سرمایه‌گذاران بازار رمزارزها همیشه سعی می‌کنند در زمان افت قیمت بیشتر خرید کنند و زمانی قیمت در سقف قرار دارد سود خود را ذخیره می‌کنند. به عبارتی معامله‌گران ارزهای دیجیتال در کف قیمتی خرید می‌کنند و در سقف قیمتی می‌فروشند.

مراقب کلاهبرداران باشید

شاید در فضای مجازی تبلیغات زیادی در رابطه با بازدهی‌های کلان با سرمایه‎‌گذاری در ارزهای ناشناخته دیده باشید. با اطمینان می‌توان گفت حدود ۵۰ درصد از تعداد ارزهای بازار رمزارزها هیچگونه پروژه‌ای ندارند و به عبارتی طرحی پانزی محسوب می‌شوند.حتی در کشور ما هم پروژه‌های ارز دیجیتال پانزی به وفور یافت می‌شود. مثلا همین چند وقت پیش شرکت یونیک‌فایننس که یک شرکت هرمی بود ارز دیجیتال UNQT را معرفی کرد که یک ارز دیجیتال بی‌پشتوانه بود و زیان زیادی به خریداران وارد کرد.

استراتژی معاملاتی داشته باشید

معامله‌گران موفق استراتژی معاملاتی دارند و همیشه بر داشتن استراتژی معاملاتی تاکید می‌کنند. بازار رمزارزها بازاری ۲۴ ساعته است و در بسیاری از موارد ریزش‌های سنگین زمانی اتفاق می‌افتد که شما نظاره‌گر بازار نیستید و برای همین معامله‌گر خوب زمانی که خرید می‌کند هم حد ضرر فعال می‌کند و هم سفارش فروش با احتساب سود معقول خود را ثبت می‌کند تا در صورت نوسان ناگهانی قیمت سرش بی‌کلاه نماند.

ترس از جا ماندن بازار

بسیاری همیشه تلاش می‌کنند تا نظاره‌گران بازار را از جاماندن از سودهای بازار بترسانند اما شما باید قبل از خرید اطلاعات زیادی به دست بیاورید. سایت‌های معتبر فعال در حوزه رمزارزها را مطالعه کنید، برگه سفید ارزها را مدنظر قرار دهید و پروژه‌های کاربردی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید. اصولا ترس از جاماندن بازار منطقی نیست و این احساس همیشه به فعالان تازه‌وارد ضربه می‌زند.

عرضه‌های اولیه

عرضه اولیه رمزارزها در سال ۲۰۱۷ بسیار محبوب بود اما بعد بازار در سراشیبی نزول افتاد و عرضه‌های اولیه دیگر مانند قدیم طرفدار نداشتند. عرضه‌های اولیه می‌توانند سود خوبی برای فعالان بازار رمزارزها حاصل کنند اما مراقب باشید در دام کلاهبرداران نیوفتید و قبل از خرید برگه سفید ارزها را مطالعه کنید و عرضه اولیه شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان معتبر را مد نظر قرار دهید.

در صرافی معتبر فعالیت کنید

به دنبال یک صرافی با سطح نقدینگی بالا، پوشش تعداد بالای ارزهای دیجیتال و امنیت بالا برای معامله‌گری باشید چون تعداد صرافی‌های ارزهای دیجیتال بسیار زیاد است و بسیاری از این صرافی‌ها آسیب‌پذیری زیادی در مقابل هکرها دارند و حتی کارمزد برخی از صرافی‌ها به شدت زیاد است.این روزها صرافی‌های بین‌المللی به کشورهای تحریم شده خدمات نمی‌دهند و ایرانی‌ها با VPN در این صرافی‌ها فعالیت می‌کنند و این موضوع ریسک معاله‌گری در صرافی‌های خارجی رو افزایش می‌دهد.صرافی‌های ایرانی هم سیستم معاملاتی خوبی ندارند و کارمزد بالا دریافت می‌کنند.بسیاری از معامله‌گران و کارشناسان عقیده دارند آینده معامله‌گری در دنیای رمزارزها روی پلتفرم‌های غیرمتمرکز انجام می‌شود.

کلید خصوصی خود را ذخیره کنید

اگر کلید خصوصی کیف پول خود را ذخیره کنید حتی اگر موبایل شما که کیف پول شما روی آن نصب شد از بین رفت شما می‌توانید کیف پول خود را دوباره بازیابی کنید اما اگر کلید خصوصی کیف پول خود را نداشته باشید با از دست دادن تلفن همراه ارزهای دیجیتال خود را از دست می‌دهید.

ثبت دیدگاه

ثبت