بازخرید ۳۴۵ هزار میلیارد ریال در چارچوب عملیات بازار باز

  • ۹ آذر ۱۴۰۰
  • 954

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: بانک مرکزی این هفته با موضع توافق بازخرید به اجرای عملیات بازار باز پرداخت و برای خرید ۳۴۵.۱ هزار میلیارد ریال اقدام کرد.

به گزارش بانک مردم و به نقل از ایرنا، بانک مرکزی در چارچوب مدیریت نقدینگی مورد نیاز بازار بین‌بانکی ریالی، عملیات بازار باز را به طور هفتگی و موردی اجرا می‌کند.
موضع عملیاتی این بانک (خرید یا فروش از طریق ابزارهای موجود) بر اساس پیش‌بینی وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی و با هدف کاهش نوسانات نرخ بازار بین‌بانکی حول نرخ هدف، از طریق انتشار اطلاعیه در سامانه بازار بین‌بانکی اعلام می‌شود.براساس این اطلاعیه بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در راستای مدیریت نقدینگی خود در بازار بین‌بانکی، نسبت به ارسال‌ سفارش‌ها تا مهلت تعیین شده از طریق سامانه بازار بین‌بانکی اقدام کنند.
بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در روزهای شنبه تا چهارشنبه از اعتبارگیری قاعده‌مند (دریافت اعتبار با وثیقه از بانک مرکزی) مشروط به در اختیار داشتن اوراق مالی اسلامی دولتی و در قالب توافق بازخرید با نرخ سقف دالان نرخ سود ۲۲ درصد استفاده کنند.
در چهل و یکمین حراج ۱۳ بانک و موسسه اعتباری غیربانکی شرکت کردند. در این حراج ارزش سفارش‌های ارسال شده و ارزش سفارش‌های پذیرفته شده۳۴۵.۱ هزار میلیارد ریال بود. مدت توافق بازخرید ۱۴ روز و حداقل نرخ توافق بازخرید ۲۰.۲ درصد است. همچنین ارزش توافق‌های بازخرید سررسید شده ۳۳۷.۸ هزار میلیارد ریال بود.
169237879بانک مرکزی در چارچوب مدیریت نقدینگی مورد نیاز بازار بین‌بانکی ریالی، عملیات بازار باز را به طور هفتگی اجرا می‌کند. موضع عملیاتی این بانک (خرید یا فروش از طریق ابزارهای موجود) بر اساس پیش‌بینی وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی و با هدف کاهش نوسانات نرخ بازار بین‌بانکی حول نرخ هدف، از طریق انتشار اطلاعیه در سامانه بازار بین‌بانکی اعلام می‌شود.متعاقب اطلاعیه مزبور، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در راستای مدیریت نقدینگی خود در بازار بین‌بانکی، نسبت به ارسال‌ سفارش‌ها تا مهلت تعیین شده از طریق سامانه بازار بین‌بانکی اقدام کنند.

ثبت دیدگاه

ثبت