سهم هر بانک از تراکنش‌ها چند درصد است؟

  • ۱۵ آذر ۱۴۰۰
  • 3337

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: بیش از ۱۲۲ میلیون کارت بانکی در آبان ماه سال‌ جاری تراکنش بانکی داشته‌اند که بیش از ۱۱۶ میلیون آن کارت برداشت بوده است که نسبت مهرماه، افزایش داشته است.

به گزارش بانک مردم و به نقل از ایبِنا، بررسی جدیدترین گزارش شاپرک از سهم بانک ها از تعداد کارت های تراکنش دار در آبان ماه سال جاری نشان می دهد که تراکنش های انجام شده از طریق کارت های ۹ بانک، بیش از سایر بانک ها بوده به نحوی که بانک های ملی، ملت، صادرات، کشاورزی، تجارت، رفاه کارگران، سپه، مسکن و پست بانک مجموعا ۷۷٫۶۶ درصد از کل کارت های تراکنش دار را داشته اند. همان طور که در نمودار دایره ای زیر مشاهد می شود، از بین این بانک ها، بانک ملی با بیش از ۲۱ درصد، صدرنشین است. سهم سایر بانک ها در این بخش، ۲۲٫۳۰ درصد بوده است.
همچنین در آبان ماه امسال ۱۲۲ میلیون و ۶۹۲ هزار و ۶ کارت بانکی دارای تراکنش بوده که از این تعداد بیش از ۱۱۶ میلیون و ۸۰۳ هزار کارت برداشت، بیش از ۴۰۸ هزار کارت اعتباری و بیش از ۵ میلیون و ۴۷۹ هزار کارت نیز هدیه و بن کارت بوده است. در مهرماه امسال نیز ۱۲۰ میلیون و ۹۵۰  هزار و ۶۹۰ کارت بانکی تراکنش دار به ثبت رسیده که بیش از ۱۱۵ میلیون مورد، ‌کارت برداشت بوده است.بر این اساس، مقایسه آمار مربوط به مهرماه و آبان ماه ۱۴۰۰ نشان می دهد در دومین ماه پاییز، تعداد کل کارت های بانکی تراکنش دار ۱٫۴۴ درصد افزایش یافته است. در این میان، تعداد کارت برداشت با ۱٫۳۳ درصد رشد، تعداد کارت اعتباری با ۱۲٫۹۴ درصد رشد و تعداد کارت هدیه و بن کارت نیز با افزایش ۲٫۹۹ درصدی مواجه شده است. جزئیات این تغییرات در جدول زیر قابل مشاهده است.
بررسی سهم ۳۲ بانک و موسسه اعتباری نشان می دهد که هر یک از بانک ها در سه بخش کارت اعتباری، ‌ کارت برداشت و کارت هدیه و بن کارت دارای آمار متفاوتی هستند.همان طور که در جدول زیر ملاحظه می شود، در آبان ۱۴۰۰، بیشترین سهم از تعداد کارتهای بانکی تراکنش دار از نوع کارت برداشت با ۶۲٫۰۷ درصد متعلق به بانک "ملی ایران"، از نوع کارت اعتباری با ۲۲٫۱۶ درصد متعلق به بانک "ملی ایران" و از نوع کارت هدیه و بن کارت با ۱۸٫۱۳ درصد متعلق به بانک "ملت" بوده است.

ثبت دیدگاه

ثبت