چرا از بین این همه یارانه پنهان سراغ یارانه نان رفتید؟

  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • 448

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: متأسفانه دولت برای اصلاح نظام یارانه سراغ حوزه‌ای رفته است که چالش آن از همه بیشتر است و قبول مسئولیت هم نمی‌کند و هر جا به مشکل می خورد توپ را به زمین مجلس می‌اندازد.

به گزارش بانک مردم و به نقل از ایسنا، صدیف بدری در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس و در جریان بررسی گرانی‌های اخیر گفت: از هیأت رئیسه مجلس این انتظار بود که شخص رئیس جمهور و یا یک مسئول تصمیم‌گیرنده به مجلس می‌آمد و درباره گرانی ها قبول مسئولیت می‌کرد، وزرای جهاد کشاورزی و اقتصاد صرفا در حوزه خود صحبت می‌کنند در حالی که رئیس جمهور باید در این موضوع، قبول مسئولیت کند.

وی در ادامه اظهار کرد: مسئولان دولتی زمانی که کار را سخت می‌بینند، می‌گویند تکلیف و مصوبه مجلس بوده است، در حالی که خود دولت لایحه دو فوریتی را سال گذشته برای حذف ارز ترجیحی یا همان ۴۲۰۰ تومانی به مجلس اورد و این موضوع را صراحتاً درخواست کرد لذا باید مسئول نهایی به مجلس می‌آمد. متأسفانه هر وزیر و معاون حرف خود را می‌زند و پاسخ و اظهارات آنها با سایر مسئولان دولتی و سخنگوی دولت متفاوت است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از رئیس جمهور می پرسم چرا از بین این همه یارانه پنهان سراغ یارانه نان، معیشت و امنیت غذایی مردم رفته‌اید؟ باید سراغ فولاد و سیمان می‌رفتید که فولاد تنی ۴۱۰ تومان حقوق مالکانه به دولت می‌دهد در حالی که تنی ۲۵ میلیون فروش دارد و قیمت تمام  شده آن یک سوم ۲۵ میلیون تومان دولت است و در کنار آن از برق، سوخت و گاز یارانه‌ای نیز استفاده می‌کند؛ همچنین در حوزه سیمان این محصول تنی حقوق مالکانه دولتی آن ۲۱۰ تومان است و تنی ۷۵۰ هزارتومان می‌فروشد که به قیمت جهانی بیش از ۱۰ درصد آن نیز فروش دارد که باید از آنها گرفته شده و به حوزه نان و معیشت مردم داده شود.

بدری تاکید کرد: متأسفانه دولت سراغ حوزه‌ای رفته است که چالش آن از همه بیشتر است و قبول مسئولیت هم نمی‌کند و هر جا به مشکل می خورد توپ را به زمین مجلس می‌اندازد. متأسفانه دولت هیچ اطلاع‌رسانی در این خصوص نداشت و همان مشکلی است که ما برای افزایش قیمت بنزین در سال ۹۸ داشتیم و به دولت نیز انتقاد کردیم و دولت فعلی نیز همان روش را پیش گرفته است.

ثبت دیدگاه

ثبت