صباغیان: گرانی‌ها ستون فقرات مردم را می‌شکند

  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • 441

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: نماینده بافق و مهریز گفت که گرانی‌ها ستون فقرات مردم را می‌شکند و به کار اساسی و بنیادی نیاز دارد.

به گزارش بانک مردم و به نقل از ایسنا، محمدرضا صباغیان در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس و در جریان بررسی گرانی‌های اخیر در تذکری گفت: با توجه به گرانی‌های اخیر باید کار اساسی و بنیادی انجام شود. باید طراحی اقتصادی وجود داشته باشد که آن را هدفمندی یارانه‌ها نام‌گذاری کرده‌اند، اما مجلس شورای اسلامی و دولت فراموش نکنند که همین جراحی اقتصادی در دولت احمدی‌نژاد انجام شد آن زمان اعلام کردیم آب، برق، نان و انرژی گران می‌شود و بعد یارانه ۴۵ هزار تومانی به مردم داده شد، باز هم می‌خواهیم همین راه را برویم ما باب گرانی‌ها را باز کرده و زیاد کردیم اما یارانه‌ها را بستیم و همان ۴۵ هزار تومان باقی ماند و مردم تجربه خوبی ندارند حال دوباره دولت می‌خواهد همان راه را برود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی مشکل اصلی کشور را نبود نظارت خواند و گفت: مشکل کشور مافیا، سلاطین مرغ و شکر و تخم‌مرغ و خوراک دام است. این مشکل را باید حل کرد که به دستگاه‌های قوی نظارتی نیاز دارد. دولت می‌خواهد با اسب لنگ کار اقتصادی کند، اما باید اسب لنگ را عوض کند. مگر وزیر کشاورزی نگفت که با متمرکز شدن نظارت مساله حل می‌شود اما چه شد در نهایت ارز ۴۲۰۰ تومانی داده شد ولی کالاها گران شد، همه چیز به خاطر نبود نظارت است پس آن را به اوکراین و افغانستان و خارج از کشور حواله ندهید. در چنین شرایطی یا اعتراض می‌شود و یارانه می‌گیرند و یا اعتراض نمی‌شود و یارانه در همین محدوده باقی می‌ماند.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی قانون را تصویب کرد که یارانه نقدی داده نشود، اصرار مجلس بر توزیع کالابرگ الکترونیکی و تثبیت قیمت‌هاست و توجه به قدرت خرید مردم است.

ثبت دیدگاه

ثبت