سلیمی: دولت درباره گرانی‌ها با مردم صحبت کند

  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • 494

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که دولت بیشتر باید با مردم صحبت کرده و مسائل را توضیح دهد.

به گزارش بانک مردم و به نقل از ایسنا، حجت الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه امروز مجلس با استناد به ماده ۱۰۲ آیین‌نامه در تذکری با اشاره به مباحث مطرح شده برای بررسی گرانی‌های اخیر در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است نمایندگان استدلال‌های خود را بیان کرده و مباحث خارج از موضوع نداشته باشند، چون ما در حال بررسی این موضوع هستیم که آیا اقدام دولت منطبق به قانون بوده یا نه و آیا مجلس شورای اسلامی چنین مصوبه‌ای داشته که دولت چنین اقدامی را انجام داده است؟

نماینده مردم محلات در مجلس اضافه کرد: نمایندگان دولت هم در اظهارنظرهای خود به بیان راهکارهای دولت بپردازند نه این‌که هر کدام از مسئولان دولت یک موضوعی را بیان کند. یکی می‌گوید درباره میزان یارانه تصمیم‌گیری شده و آقای رضایی بیان می‌کند که یارانه ۴۰۰ هزار تومانی برای اقشار ضعیف و ۳۰۰ هزار تومانی برای سایر اقشار در نظر گرفته شده و یا اظهارات متفاوتی درباره یارانه نان بیان می‌شود.

سلیمی در پایان اظهار کرد: به صورت روشن باید موارد توضیح داده شود، دولت باید بیشتر با مردم صحبت کرده و مسائل را توضیح دهد لازم است تحرک بیشتری را در دولت شاهد باشیم.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر سلیمی گفت: در مورد میزان یارانه معیشت بعد از آن مصاحبه بلافاصله اصلاحیه‌ای اعلام شد و هر وقت میزان یارانه قطعی شد دولت اعلام خواهد کرد.

وی افزود: در این جلسه وزاری کشاورزی و اقتصاد به عنوان نماینده دولت حضور دارند و آقای مخبر به دلیل کاری که داشتند، فرصت حضور در مجلس شورای اسلامی را پیدا نکردند.

ثبت دیدگاه

ثبت