با اصلاح نظام یارانه‌ای، قیمت‌ها نباید از شهریور بیشتر شود

  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • 499

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بر اساس قانون مصوب مجلس دولت می‌تواند نظام پرداخت یارانه‌ها را اصلاح کند اما قیمت کالاها نباید هیچ گونه افزایشی نسبت به شهریور ۱۴۰۰ داشته باشد.

به گزارش بانک مردم و به نقل از ایسنا، حجت الله فیروزی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس و در جریان بررسی گرانی‌های اخیر بیان کرد: ساماندهی نظا م پرداخت یارانه ها یکی از مهمترین وظایف دولت یازدهم به شمار می‌رود که قطعا در تاریخ کشور خواهد ماند. ما شاهد نابسامانی و افسار گسیختگی در  قیمت تمام کالاها هستیم. مجلس در این زمینه نگران است و نگرانی ‌آن برخاسته از دغدغه مردم است. مجلس  در بودجه سال جاری دولت را مجاز به ساماندهی نظام پرداخت یارانه‌ها کرد اما تاکید کرد که باید قیمت ها متناسب با شهریور ۱۴۰۰ ثابت بماند. تورم باید کنترل شود، نیاز مردم تامین گردد و قیمت‌ها ثابت بماند.

نماینده مردم فسا در مجلس اظهار کرد: از سوی دیگر  رفتار دولت نیز در ساماندهی یارانه‌ها بسیار حائز اهمیت است. باید با مردم صحبت شود و این اطمینان خاطر به آنان داده شود که فشار مضاعفی بر آنها تحمیل نشود. اقشار کم درآمد، کارمندان، عشایر و دامداران همگی نگرانند. نظام پرداخت یارانه‌ها هم اکنون اشکالات زیادی دارد اگر قرار است نظامی جدید راه اندازی شود باید نگرانی‌ها مرتفع گردد.

ثبت دیدگاه

ثبت