راه اندازی پویش هشتگ تبعیض بجز بانکها، توسط کارکنان

  • ۸ خرداد ۱۴۰۱
  • 953

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: برخی کارکنان بانکی دراقدامی اعتراض آمیز به عدم تعطیلی آنها درشرایط آلودگی هوا؛ اقدام به انتشارهشتک #  بجز بانک ها کردند.
به گزارش بانک مردم، کارکنان بانکی معتقدند؛ روزهایی که تشخیص داده می شود هوا بشدت آلوده است و تصمیم بر تعطیلی ادرات، مدارس، دانشگاهها و.. می شوند اما متاسفانه واژه آزاردهنده تعطیلی ادارات " بجز بانک ها" تبعیضی کاملا آشکاردرباره  کارکنان سیستم بانکی است، چرا که این افراد نیز جزوی از کارکنان ادارات محسوب می شوند و از حقوق شهروندی و سلامت باید برخوردارشوند. 
بنابراین نادیده گرفتن موضوع سلامت کارکنان بانکی و استفاده رایج و مصطلح تعطیلات ادارات " بجز بانکها" برای این قشر از جامعه بسیار ناخوشایند است.
در چنین شرایطی اکنون برخی از کارکنان بانکها با راه اندازی کمپین و انتشار هشتک # بجز بانک ها، مراتب اعتراض خود را نسبت به چنین بی عدالتی های با مضامین " من خاک شش ندارم" تعطیلات ادرات " بجز بانک ها"  نشان داده اند.
این در حالی است که به گفته کارشناسان کارکنان شبکه بانکی به دلیل ماهیت شغلی شان به عنوان یکی از گروه‌های پرریسک در معرض ابتدا به بیماری قرار دارند. 
طوری که از ابتدای شروع همه گیری ویروس کرونا پرسنل بانک ها جزو اولین گروههای درگیر بودند و بیش از ۳۵ هزار نفر از آنها به این ویروس مبتلا شدند و متأسفانه ۲۶۰ نفر از این عزیزان نیز طی این مدت به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.
 

ثبت دیدگاه

ثبت