بیمه تجارت نو به شدت زیانده شد

  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
  • 1086

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: بیمه تجارت نو در پایان سال مالی ۱۴۰۰ زیان عملیاتی ۲۰۶ میلیارد و ۱۵۲ میلیون ریالی را ثبت کرد و سود هر سهم این شرکت هم ۱۰۰ درصد ریزش داشته است. به این ترتیب سود خالص هر سهم شرکت به ۳ ريال رسیده و حالا سوال اینجاست که آیا سود خالص ۱۶ میلیارد و ۷۹۵ میلیون تومانی سهامداران را راضی می‌کند؟
به گزارش بانک مردم، درآمد حق بیمه ناخالص شرکت بیمه تجارت نو در سال گذشته نسبت به سال قبل ۵۴ درصد و حق بیمه خالص (سهم نگهداری) ۴۷ درصد رشد کرده و درآمدهای بیمه‌ای با رشدی ۳۱ درصدی به رقم ۱۱ هزار و ۶۱ میلیارد و ۶۹۹ میلیون ریال در پایان سال مالی ۱۴۰۰ رسیده است.
این در حالی است که خسارات و مزایای پرداختی خالص بیمه تجارت نو با رشدی ۹۷ درصدی در سال گذشته نسبت به سال ۹۹ به رقم ۷ هزار و ۴۳۸ میلیارد و ۲۹۵ میلیون ریال رسیده است. بر اساس حساب سود و زیان منتشر شده توسط شرکت یادشده، هزینه‌های بیمه‌ای در سال گذشته ۱۴ درصد و هزینه‌های اداری و عمومی هم ۱۰۳ درصد بیشتر از سال ۹۹ بوده است.
کارنامه اعضای هیات مدیره بیمه تجارت نو در سالی که گذشت نشان می‌دهد سود عملیاتی ۳ هزار و ۶۴ میلیارد و ۱۸۳ میلیون ریالی سال ۹۹ به زیان عملیاتی ۲۰۶ میلیارد و ۱۵۲ میلیون ریال تبدیل شده است. به این ترتیب شرکتی که حساب سود و زیان خود را با سود خالص ۳ هزار و ۶۲۱ میلیارد و ۳۱۶ میلیون ریال بسته بود، امسال خبر از کاهش ۱۰۰ درصدی سود داده و اعلام کرده که سود خالص در پایان سال گذشته از ۱۶ میلیارد و ۷۹۵ میلیون ریال فراتر نرفته است.
بیمه تجارت نو که سرمایه‌اش را از ۳ هزار میلیارد ریال در سال ۹۹ به ۶ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ افزایش داده، با کاهش ۹۷ درصدی سود انباشته در پایان سال مالی گذشته مواجه شده و هم اکنون میزان سود انباشته شرکت به ۸۵ میلیارد و ۷۹۵ میلیون ریال رسیده است.
به نظر می‌رسد میزان حق بیمه تولیدی و درآمد خالص بیمه‌ای شرکت بیمه تجارت نو در سال ۱۴۰۱ کمتر از سال گذشته باشد که در این صورت سهم این بیمه‌گر از بازار بیمه در سال جاری کمتر می‌شود.
منبع: دنیای بانک و بیمه
 

ثبت دیدگاه

ثبت