بورس حبس شد /روند فرسایشی در بازار سهام

  • ۱ تیر ۱۴۰۱
  • 495

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: شاخص کل بورس تهران دیروز افت حدودا نیم درصدی داشت. افت نیم درصدی معمولا افتی بزرگ محسوب نمی شود اما از آنجا که شاخص کل مدت هاست در جا زده، باعث آشفتگی سهامداران شده است. 

به گزارش بانک مردم، بورس تهران از زمانی که با مقاومت 1.6 میلیون واحدی شاخص کل برخورد کرده، وارد فاز اصلاحی شده و این اصلاح در شرایطی رخ می دهد که تورم کالا در کشور رشد چشمگیری داشته و این تورم باعث افزایش درآمد شرکت ها شده است. با این وجود بورس همچنان در حال درجا زدن است و ارزنده شدن قیمت سهام شرکت ها هم باعث نشده که روند اصلاحی به پایان برسد.

ارزش معاملات کاهشی شد

روز گذشته دوباره تمام مواردی که کم کم داشت به سود خریداران رشد می کرد، با افت مواجه شد. ارزش معاملات خرد که یکی از مهم ترین موارد است، از 4300 میلیارد تومان به 3500 میلیارد تومان کاهش یافت که همین یک نکته کافی است تا معاملات فردا را کم رمق و متمایل به سمت نزول بدانیم.

اما موارد دیگری هم در معاملات دیروز مشاهده شد که نشان می دهد قرار نیست شاخص فعلا رشدی قابل توجه داشته باشد. یکی از این موارد کاهش شاخص قدرت خریداران حقیقی است. در حالی که اخیرا قدرت خریداران حقیقی نسبت به فروشندگان حقیقی افزایش یافته بود، دیروز شاخص قدرت خریداران حقیقی دوباره به زیر عدد یک رسید و عدد 0.85 را نمایش داد.

از طرفی خروج پول حقیقی نیز دوباره شدت گرفت و دیروز بیش از 400 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد. تعداد نمادهای منفی نیز حدودا 90 عدد افزایش یافت و به عدد 470 رسید.

 

 

ثبت دیدگاه

ثبت