بانک ملی دومین بانک دارای زیان انباشته سنگین شد

  • ۶ تیر ۱۴۰۱
  • 1069

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: انتشار صورت های مالی در سامانه کدال نشان می دهد که بانک ملی در برخورداری از زیان انباشته سنگین بعد از بانک آینده قرار گرفته است.
به گزارش بانک مردم، در بررسی صورت های مالی بانک های خصوصی و دولتی مشخص شده است که 12 بانک شرایط نامناسبی دارند و با زیاندهی سنگینی مواجه اند. بانک ملی ایران که یکی از بانک بزرگ و قدیمی است پس از بانک آینده در راس بانک های زیانده قرا گرفته است.
بدنبال انتشار صورت های مالی بانک ها زیان مالی ۱۲ بانک خصوصی و دولتی در کشور بیش از ۳۲۰ هزار میلیارد تومان گزارش شده است که رقم بسار بالایی است.در این میان بانک آینده در سال گذشته بیش از ۲۷ هزارمیلیارد تومان زیان را به ثبت رساند بانکی که به دلیل پرداخت تسهیلات سنگین برای ساخت پروژه بزرگ ایرانمال و عدم بازگشت به موقع منابع، هم اکنون شرایط مناسبی ندارد، طوری که زیان انباشته این بانک به بیش از 95 هزار میلیارد تومان رسیده است.
پس از بانک آینده، بانک بزرگ و سرشناس یعنی بانک ملی در زمره بانک های با زیان انباشته بالا قرارگرفته است. طوری که مطابق صورت های مالی و گزارش های موجود درسال 99، این بانک ۶۷ هزار و ۵۲۴ میلیارد تومان زیان انباشته را به ثبت رسانده است.
هر چند به جز 12 بانکی که از حیث زیان انباشته فراوان سرآمد شده اند اما سایر بانک ها نیز خیلی از جایگاه خاصی در این زمینه برخوردار نیستند. البته سه بانک آینده، ملی و سرمایه نمونه ای از بانکهای زیانده بوده که مطابق صورت های منتشره مالی آنها در سامانه کدال در قله بانک های زیانده قرار دارند.
به طورمثال بانک سرمایه با ۴۰ هزار و ۱۸۸ میلیارد تومان زیان انباشته در رتبه سوم قراربانک های زیان ده قرار گرفته آنگونه که این بانک در سال گذشته ۶ هزار و ۷۳۳ میلیارد تومان زیان را به ثبت رساند.
همچنین بانک های سپه به عنوان نخستین و بزرگترین بانک کشور با زیان انباشته ۳۵ هزار میلیارد تومان، بانک شهر با زیان انباشته ۲۲ هزار و ۳۶۱ میلیارد تومان، بانک ایران زمین، با ۲۱ هزار و ۲۷۶ میلیارد تومان، بانک دی با۱۲٬۶هزار میلیارد تومان، بانک پارسیان با بیش از۱۱ هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان، بانک کشاورزی با هفت‌هزار‌و ۸۴۱ میلیارد تومان، بانک توسعه تعاون با رقمی حدود هزارمیلیارد تومان، بانک مسکن با۳٬۲ هزار میلیارد تومان و در نهایت بانک توسعه تعاون با هزار و ۲۵۱ میلیارد تومان زیان انباشه جز سری بانک های هستند که با زیان انباشته مواجه اند.
 

ثبت دیدگاه

ثبت