برداشت غیرقانونی توسط بانک مرکزی!

  • ۱۱ تیر ۱۴۰۱
  • 3999

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: ذیحساب و مدیرکل امور مالی سازمان مرکزی تعاون روستایی در نامه‌ای به بانک مرکزی از برداشت غیر قانونی بیش از ۸۰۰ میلیون یورویی خبر داد.
به گزارش بانک مردم، نامه‌ای در پایگاه خبری ۳۶۱ درجه ایران منتشر شده که در آن کربلایی‌زاده ذیحساب سازمان تعاونی روستایی متعلق به وزارت جهادکشاورزی مدعی شده بدون درخواست برداشت افراد مجاز، مبلغ ۸۸۰ میلیون یورو از حساب ارزی این سازمان برداشته است.
در این باره پایگاه خبری ۳۶۱ درجه در مطلبی با عنوان «یک نفر توضیح دهد» نوشت: پیرو انتشار گزارش عجیب و غریب ریاست سازمان بازرسی کل کشور که بدون تحقیق کامل و برگزاری دادگاه، رسانه‌ای گردید و متعاقب آن در اقدامی عجولانه و قبل از آن که معاون اول و وزیر اطلاعات بررسی خود را انجام دهند، معاون وزیر جهاد کشاورزی و یکی از مدیران ارشد وزارت خانه توسط وزیر جهاد کشاورزی برکنار شدند و شرکت آریا تجارت سهیل نیز علی الظاهر کنار گذاشته شد.
هر چند که سه شنبه هفته گذشته ، به اذعان وزیر جهاد کشاورزی هیچگونه فسادی رخ نداده و ارزی و ریالی پرداخت نشده و مقداری بار نیز تخلیه و توزیع شده و مابقی آن نیز به زودی توزیع میشود و مسبوق به سابقه است.
ضمن آنکه در این اظهارات؛ احتمال فساد اصلی که عدم پرداخت مطالبات این وارد کننده علیرغم قیمت و کیفیت بهتر کالای وارداتی می باشد هویدا است (باید قرارداد فیمابین و روال و عرف را دید)، جا دارد وزیر محترم جهاد توضیح دهد که چرا وجوه طلب این شرکت را نپرداخته است؟ و اینکه آیا با وارد کنندگان دیگر که سالیان سال واردات نهاده ها را در دست گرفته اند و حکمرانی می کنند نیز اینچنین رفتار شده است؟!!
حال خبر می‌رسد که ارز تخصیصی به سازمان تعاون روستایی کشور بدون مجوز صاحبان امضا از حساب سازمان خارج شده است. در این اثنا بعضی از رسانه ها ذوق زده و هم راستا با رسانه های معاند، سیاه نمایی نموده و از فسادی که وجود خارجی نداشته و هیچگونه ارزی و ریالی نیز پرداخت نشده است ، قصه ها ساخته و هر روزه با شکل و ظاهری جدید در افکار عمومی تزریق ناامنی و فساد و شک می‌کنند.
دلسوزان نظام بی صبرانه منتظر گزارش بررسی معاون اول و وزیر محترم اطلاعات می باشند و امید است در این راستا مشخص شود که ۲ میلیارد دلار دیگر چگونه مصرف شده و تفاوت قیمت کالای مشابه وارداتی توسط دلالان با قیمت و کیفیت کالای وارداتی این شرکت نوپا و توانمند که بدون اخذ پول و اعتبارات اسنادی اقدام به واردات کالا
نموده و هنوز پولش را دریافت نکرده است چقدر می باشد؟!

ثبت دیدگاه

ثبت