کم‌کاری بیمه در پرداخت خسارت / دلیل تفاوت پرداختی بیمه چیست؟

  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
  • 416

 

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: یکی از مشکلات صنعت بیمه ایران، فقدان وجود یک رویه ثابت در زمان پرداخت خسارت‌های بیمه‌شدگان است. به شکلی که اختلاف فاحشی بین مبلغ خسارت و فرآیند پرداخت آن در میان شرکت‌های بیمه‌ای مختلف وجود دارد. مشکلی که محمد مصدق، معاون اول قوه قضاییه نیز امروز به آن اشاره کرد.

به گزارش بانک مردم، مشکلات پرداخت خسارت بیمه‌ها، در حال حاضر که بسیاری از مردم با خسارت‌های ناشی از سیل‌های اخیر دست و پنجه نرم می‌کنند، بیش از پیش در مرکز توجه قرار دارند.

فاکتورهای مهم رضایت بیمه‌شدگان

علیرضا امیرپور، مشاور سابق مدیرعامل تامین اجتماعی در گفتگو با تجارت‌نیوز به بیان مشکلات صنعت بیمه پرداخته و گفت: امروزه مردم تمایل دارند به سریع‌ترین و ساده‌ترین شکل ممکن، خدمات بیمه‌ای خود را دریافت کنند. این موضوع، هم در زمان صدور بیمه‌ نامه و هم در زمان پرداخت خسارت‌ها مطرح است. در زمینه خدمات بیمه‌ای، رضایت مالی مشتریان و مبلغ خسارت دریافتی آنها بسیار اهمیت دارد. همچنین رسیدگی به شکایات در حوزه مشتری‌مداری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

فقدان تکریم مشتری در زمان پرداخت خسارت

وی در ادامه تصریح کرد: شرکت‌های بیمه در هنگام بازاریابی، جذب مشتری را با نهایت تکریم انجام می‌دهند. اما متاسفانه در حوزه پرداخت خسارت، معمولا تکریم ارباب رجوع انجام نمی‌شود و سرعت پرداخت خسارت‌ها به اندازه کافی نیست. برخی شرکت‌ها در این زمینه ضعف دارند و مدارک متعدد و غیرضروری را برای پرداخت خسارت طلب می‌کنند. به علاوه در بعضی از موارد، بیمه شدگان باید برای دریافت خسارت، مدت زمان زیادی را در صف انتظار سپری کنند.

این کارشناس بیمه در پایان تاکید کرد: اگر شرکت‌های بیمه این اشکالات را برطرف کنند، می‌توانند مشتریان بیشتری جذب کنند. این افزایش مشتریان نیز به معنی رشد سود صنعت بیمه خواهد بود. در سمت دیگر نیز رضایت مشتریان این صنعت جلب خواهد شد.

 

 

 

ثبت دیدگاه

ثبت