سبز کم رنگ شاخص کل بورس

  • ۷ شهریور ۱۴۰۱
  • 503

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: شاخص کل بورس امروز دوشنبه برخلاف روزهای اخیر مثبت شد و توانست رشد بیش از یک هزار واحدی را تجربه کند.

به گزارش بانک مردم، شاخص کل بورس تهران امروز دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱ با رشدی یکهزار و ۵۰ واحدی در محدوده یک میلیون و ۴۴۵ هزار واحدی تثبیت شد. شاخص هم وزن نیز دو هزار و ۷۵ واحد رشد را تجربه کرد و به محدوده ۴۱۰ هزار واحدی بازگشت.

ارزش معاملات خرد امروز دوباره به زیر سه هزار میلیارد تومان رسید و برابر با دو هزار و ۹۱۸ میلیارد تومان بود.

بورس در انتظار برجام

به عقیده کارشناسان و تحلیلگران بازار سرمایه، این بازار به مذاکرات برجام وابسته شده است. یعنی به واسطه مشخص شدن نتیجه مذاکرات، بورس واکنش نشان می‌دهد. اگر مذاکرات به توافق ختم شود، این بازار بلافاصله می‌تواند مثبت شود اما در صورت عدم توافق تالار شیشه‌ای در وهله اول سرخ‌پوش می‌شود.

به هر حال نوسان این روزهای بازار سرمایه به واسطه مذاکرات است و اگر مذاکرات تعیین تکلیف شود، بورس نیز به ثبات می‌رسد.

بر اساس گزارش نورنیوز، تناقض‌های موجود میان ادعاهای اخیر گروسی با روند مذاکرات، نشان می‌دهد که شخص مدیرکل آژانس در حد توان خود، تلاش می‌کند که از حصول توافق جلوگیری کند.

رفتارهای قبلی گروسی مانند تدوین گزارش‌های خلاف واقع درباره روند فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، سفر به سرزمین‌های اشغالی و هم‌سویی با جدی‌ترین مخالف مذاکرات یعنی رژیم صهیونیستی و پس از آن ارائه پیش‌نویس قطعنامه ضد ایرانی به شورای حکام آژانس و اظهارات کاملا سیاسی و غیر فنی او نشان می‌دهد که این رفتارها، پیگیری مسیر سیاسی قبلی بوده و تغییری در آن ایجاد نشده است.

 

 

 

ثبت دیدگاه

ثبت