ارزش سهام عدالت چقدر تغییر کرد؟

  • ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
  • 319

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم؛ در این هفته کمتر از یک درصد افت کرد. همچنین شاخص کل بورس ۱٫۸۸ درصد کاهش یافت و در سطح یک میلیون و ۴۱۲ هزار واحدی به کار خود خاتمه دارد.

به گزارش بانک مردم، ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی در پایان روزهای کاری این هفته یعنی ۹ شهریور، به ۸ میلیون و ۶۳۳ هزار تومان رسید. این در حالی‌ست که ارزش این سبد، هفته گذشته روی قیمت ۹ میلیون و ۳۶۱ هزار تومان قرار داشت.

همچنین ارزش سبد ۴۹۰ هزار تومانی طی روز چهارشنبه با ۹ میلیون و ۱۹۲ هزار تومان برابر شد. این ازرش در هفته قبل معادل ۸ میلیون و ۵۶۵ هزار تومان بود.

امسال در چند مرحله سود سهام عدالت به دارندگان این سهام پرداخت شد. حال به گفته مشاور رئیس سازمان بورس قرار است سود سال ۱۴۰۰ تا پایان زمستان امسال پرداخت شود.

پیمان حدادی، مشاور رئیس سازمان بورس چند روز پیش گفت که اگر شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت همکاری لازم را انجام دهند، امکان دارد واریز امسال سود سهام عدالت ۱۴۰۰ طی دو مرحله مثلا پایان پاییز ۱۴۰۱ و انتهای زمستان ۱۴۰۱ پرداخت شود.

حدادی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود سود سهام عدالت دو برابر و به ۶۰ همت برسد، توضیح داد: سهامداران سهام عدالت یک میلیون تومانی حدود ۲ میلیون تومان و سهامداران ۵۳۲ هزار تومانی در حدود یک میلیون و یکصد هزار تومان سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

چه کسانی سهام عدالت دریافت می‌کنند؟

حسین قربانزاده در مورد آخرین وضعیت اختصاص سهام عدالت به بازماندگان دو دهک کم‌درآمدی و تحت پوشش نهادهای حمایتی به کجا رسید،‌گفت: سهام عدالت تکمیلی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی در دولت به تصویب رسید. بعد از آن یک ایراد حقوقی به آن مصوبه گرفته شد و برای رفع این ایراد به معاونت حقوقی رئیس‌جمهور ارجاع شد.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه سازمان خصوصی‌سازی آمادگی دارد. افراد مشمول به تعداد ۳.۵ میلیون نفر بازمانده سهام عدالت از دو دهک کم‌درآمد شناسایی شده و اطلاعات آنها موجود است.

وی  همچنین گفت: سهام دولت برای اختصاص به دو دهک کم‌درآمد فقط منتظر مصوبه اصلاحی دولت هستیم. اگر ایراد حقوقی به مصوبه رفع شود، مراحل اختصاص سهام عدالت به دو دهک کم‌درآمد آغاز می‌شود.

 

 

 

ثبت دیدگاه

ثبت