سقوط دیگری در راه است؟

  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
  • 484

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: به نظر می‌رسد که مرحله نزولی بیت‌کوین به پایان نرسیده است زیرا دومین بازگشت از سطح حمایت ۱۸ هزار دلاری به تله گاوی دیگری تبدیل شد و در حال حاضر قیمت برای شکستن سطح حمایت بحرانی تلاش می‌کند.

به گزارش بانک مردم و به نقل از ایسنا، بیت‌کوین در اوایل ماه سپتامبر پس از شکست در عبور از مرز ۲۴ هزار دلار از سطح ۱۸ هزار دلار بهبود یافت و میانگین متحرک ۵۰ روزه و ۱۰۰ روزه که تقریباً در ۲۲ هزار دلار قرار داشت، قیمت را به سمت نزول رد کرد اما بیت‌کوین نتوانسته است از خط روند نزولی قابل توجهی عبور کند، جایی که از زمان شروع بازار نزولی کنونی در پایین‌تر از آن باقی مانده است.

اگرچه سطح ۱۸ هزار دلار دست نخورده باقی مانده است اما ساختار بازار تا زمانی که قیمت با موفقیت از خط روند نزولی ذکر شده عبور کند و به مقاومت ۲۴ هزار دلار برسد، نزولی خواهد بود. علاوه بر این، شکست سطح ۱۸ هزار دلار می‌تواند آغازگر یک حمام خون باشد زیرا ممکن است بازار به ۱۵ هزار دلار و حتی در کوتاه‌مدت عمیق‌تر سقوط کند.

در نمودار چهار ساعته، واضح است که بیت‌کوین پس از شکستن قیمت از سطح ۲۰ هزار دلار به دنبال بازگشت قوی حمایت ۱۸ هزار دلاری، از ۲۲.۵ هزار دلار رد شد و با سرعت به منطقه ۱۹ هزار دلاری بازگشت که در حال حاضر به‌عنوان پشتیبان اصلی است.

ابزار اصلاح فیبوناچی همچنین قیمت را در ناحیه مهمی بین ۰.۶۱۸ و ۰.۵ قرار می‌دهد که «منطقه طلایی فیبوناچی» نامیده می‌شود. از این رو، اگر این سطح حفظ شود، افزایش دیگری به سمت سطح ۲۲هزار و ۵۰۰ دلار و در نهایت سطح ۲۴ هزار دلار قابل تصور است.

با این حال، با توجه به شاخص شاخص قدرت نسبی (RSI)، سناریوی محتمل‌تر شکست و ادامه نزولی در کوتاه‌مدت خواهد بود زیرا حرکت به نفع خرس‌هاست.

نهنگ‌ها گروه مهمی در میان فعالان بازار هستند. از این رو، ردیابی رفتار آنها ممکن است به پیش‌بینی روند کمک کند. معیار نسبت نهنگ مبادله‌ای می‌تواند برای شناسایی فعالیت آنها با مقایسه نسبت سپرده نهنگ‌ها به کل میزان سپرده در یک روز استفاده شود.

با توجه به نمودارها، مشخص است که نهنگ‌ها توانستند سکه‌های خود را در اولین مراحل بازار نزولی توزیع کنند و با قیمت‌های پایین‌تری انباشته شوند.

در حال حاضر، متریک هنوز در روند صعودی قرار دارد که نشان‌دهنده توزیع است. به‌طور کلی، به نظر می‌رسد که بازار تا پایان خود فاصله زیادی دارد و ممکن است یک رویداد تسلیم نهایی رخ دهد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۹۷۳.۳۳ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۹۲ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۳۹.۴۳ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۰۷ درصد کاهش داشته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۴۸.۱۳ میلیارد دلار است که ۲۶.۴۷ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۳.۸۶ میلیارد دلار است که ۸.۰۲ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۴۳.۷۴ میلیارد دلار است که  ۹۰.۸۷ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۳۶ صبح به وقت شرقی)

 این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۲۰ هزار و ۲۷.۵۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۵۶ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۴۵۴.۶۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۹۱ درصد افزایش

 ۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۴- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۵- بایننس کوین

قیمت: ۲۷۷.۶۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۴۲ درصد افزایش

۶-  کاردانو

قیمت: ۰.۴۸۳۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۱۳ درصد افزایش

۷-  ریپل

قیمت: ۰.۳۶۹۹دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۵.۴۲  درصد افزایش

۸-  سولانا

قیمت: ۳۳.۶۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۷۵ درصد افزایش

۹ - دوج کوین

قیمت: ۰.۰۶۱۴۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۴۴ درصد افزایش

۱۰- پولکا دوت

قیمت: ۶.۹۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۳۳ درصد کاهش

ثبت دیدگاه

ثبت