پرداخت ۶۲ هزار میلیارد تومان وام ازدواج

  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
  • 297

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: بررسی‌ها نشان می‌دهد که زوج‌های ایرانی تا ۲۴ شهریورماه امسال، معادل ۶۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در قالب وام ازدواج دریافت کرده‌اند.


به گزارش بانک مردم و به نقل از اخباربانک، مبلغ وام ازدواج بر اساس قانون بودجه امسال به ۱۲۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله افزایش پیدا کرد و این وام برای زوج‌های زیر ۲۵ سال نیز ۱۵۰ میلیون تومان شد.

در این زمینه، بانک مرکزی در ۱۰ فروردین ماه اعلام کرد که بخشنامه اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را با وثایقی سهل‌تر به شبکه بانکی ابلاغ کرده و طبق این بخشنامه، بانک‌ها باید مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان، حداکثر با اخذ سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

علاوه بر این، با دستور رئیس جمهوری مبنی بر تسهیل پرداخت وام ازدواج، مقرر شد تا به محض تکمیل مدارک توسط متقاضی حداکثر ظرف ۱۰ روز باید پول به حساب زوج‌ها واریز شود.

بنابراین، بانک موظف است در اسرع وقت ضمن تعیین شعبه، پذیرش و تعیین تکلیف متقاضیان در صف سامانه قرض‌الحسنه ازدواج، با تکمیل مدارک توسط متقاضی ظرف مدت حداکثر ۱۰ روزکاری نسبت به پرداخت تسهیلات یاد شده اقدام کند.

در این بین، بررسی‌ها نشان می‌دهد که تا تاریخ ۲۴ شهریور ماه سال جاری معادل ۴۵۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه در قالب وام ازدواج به زوج‌های ایرانی پرداخت شده است.

بنابراین، زوج‌های ایرانی به مبلغ ۶۲ هزار میلیارد تومان وام ازدواج دریافت کرده‌اند.

ثبت دیدگاه

ثبت