آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان

  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
  • 309

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: شاخص سهام اس اند پی ۵۰۰ و نزدک کامپوزیت بدترین عملکرد هفتگی خود را از ماه ژوئن تاکنون تجربه کردند زیرا سرمایه‌گذاران همچنان در انتظار تعیین نرخ بهره فدرال رزرو هستند و از آنجایی که بیت‌کوین با سهام ارتباط نزدیک دارد این انتظار، بازار خون را برای ارزهای دیجیتال رقم زد.

به گزارش بانک مردم و به نقل از ایسنا، بیت‌کوین، امروز (دوشنبه) ارزش ارزهای دیجیتال به رنگ قرمز باقی ماند، زیرا با کاهش بیشتر قیمت دومین ارز رمزنگاری بزرگ، اتر همچنین با چشم‌انداز موج جهانی انقباض پولی در این هفته مواجه شد.

بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین ارز رمزنگاری‌شده جهان، بیش از ۶ درصد کاهش یافت و به محدوده ۱۸ هزار دلار رسید و ارزش بازار جهانی کریپتو نیز به زیر مرز یک تریلیون دلار سقوط کرد زیرا در ۲۴ ساعت گذشته بیش از چهار درصد کاهش یافت و در محدوده ۹۰۰ میلیارد دلار قرار گرفت.

بیزنس گزارش کرد، ارزهای دیجیتال پیشرو جهان در روز یکشنبه با کاهش بیش از سه درصدی بیت‌کوین (BTC) و افت بیش از ۹ درصدی اتر (ETH) مواجه شدند. روند نزولی مطابق با دوره نوسانات کم و احساسات ناپایدار در بازار ارزهای دیجیتال از ابتدای سال است.

چند روز پیش، مشخص شد که بلاک چین اتریوم از مدل اثبات کار (PoW) به مدل اثبات سهام (PoS) تبدیل شده است. علیرغم این تحول، برخی از تحلیلگران «ادغام» را به عنوان یک مورد معمول از تجارت فروش واقعی در نظر گرفتند که در آن انتظارات قبلی از واقعیت فراتر رفت.

کوین تلگراف نوشت که فدرال رزرو قرار است این هفته نرخ بهره را افزایش دهد. به همین دلیل است که معامله‌گران انتظار دارند که افزایش ۰.۷۵ درصدی باعث افزایش ارزش بازار ارزهای دیجیتال شود.

اس اند پی ۵۰۰ و شاخص نزدک کامپوزیت بدترین عملکرد هفتگی خود را از ژوئن تجربه کردند زیرا سرمایه‌گذاران همچنان نگران هستند که فدرال رزرو مجبور به ادامه سیاست پولی تهاجمی خود برای مهار تورم شود و این عملکرد منجر به رکود در ایالات‌متحده خواهد شد.

بیت‌کوین همچنان در ارتباط نزدیک با اس اند پی ۵۰۰ است و در مسیر سقوط بیش از ۹ درصدی در این هفته قرار دارد. اگر این همبستگی ادامه یابد، می‌تواند دردسر بیشتری را برای بازارهای ارزهای دیجیتال به همراه داشته باشد زیرا شارون بل، استراتژیست گلدمن ساکس هشدار داد که افزایش شدید نرخ‌ها می‌تواند باعث سقوط ۲۶ درصدی  اس اند پی ۵۰۰ شود.

اکثریت انتظار دارند که فدرال رزرو در جلسه بعدی ۲۰ سپتامبر تا ۲۱ سپتامبر نرخ بهره را ۷۵ واحد افزایش دهد اما ابزار FedWatch بورس کالای شیکاگو (CME)، احتمال ۱۸ درصد افزایش ۱۰۰ واحدی نرخ را نشان می‌دهد. این عدم قطعیت می‌تواند معامله‌گران را در لبه معاملاتی نگه دارد و منجر به افزایش نوسانات کوتاه‌مدت شود.

اگر افزایش نرخ فدرال رزرو مطابق با انتظارات بازار باشد، ارزهای دیجیتال انتخابی می‌توانند خریداران را جذب کنند.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۹۱۱.۷۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۶.۳۰ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۳۹.۶۵ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۲۲ درصد افزایش داشته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۸.۵۸ میلیارد دلار است که ۴۲.۴۱ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۴.۹۵ میلیارد دلار است که ۷.۲۲ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۲.۳۵ میلیارد دلار است که  ۹۰.۹۲ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۴۸ صبح به وقت شرقی)

 این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۱۸ هزار و ۸۳۳.۸۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۵۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۸۴ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۳۰۷.۳۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۹۵ درصد کاهش

 ۳- تتر

قیمت: یک دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۴- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد افزایش

۵- بایننس کوین

قیمت: ۲۶۲.۸۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۲۸ درصد کاهش

۶-  کاردانو

قیمت: ۰.۴۳۷۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰.۶۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۵۱ درصد کاهش

۷-  ریپل

قیمت: ۰.۳۴۳۴دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۴۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۷.۱۰  درصد کاهش

۸-  سولانا

قیمت: ۳۰.۸۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸.۰۵ درصد کاهش

۹ - دوج کوین

قیمت: ۰.۰۵۶۹۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۳۵ درصد کاهش

۱۰- پولکا دوت

قیمت: ۶.۳۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۳۰ درصد کاهش

ثبت دیدگاه

ثبت