بیت‌کوین وارد «منطقه ناشناخته» شد

  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۱
  • 480

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: یکی از تحلیلگران کهنه‌کار حوزه رمزارزهای دیجیتال ادعا می‌کند که بیت‌کوین پس از ناکامی در بالا رفتن از میانگین متحرک وزنی خود وارد «منطقه ناشناخته» شده است.

به گزارش بانک مردم و به نقل از ایسنا، نیکلاس مرتن، تحلیلگر کهنه‌کار ارزهای دیجیتال و بنیان‌گذار DataDash بعد از سقوط بیت‌کوین به زیر ۱۹هزار دلار، احتمال کاهش قیمت بیت‌کوین به ۱۴هزار دلار را بیان کرده است.

این تحلیلگر به عوامل فنی و کلان اقتصادی اشاره کرد، از جمله شاخصی که وی آن را برای ارزش بیت‌کوین «کاملا لعنت‌کننده» می‌خواند.

مرتن اشاره کرد که میانگین متحرک وزنی ۲۰۰ هفته‌ای بیت‌کوین  به جای حمایت، به سطح مقاومت قیمت تبدیل شده است. کریپتوکارنسی اولیه تقریبا همیشه در تمام مدت وجود خود بالاتر از حد متوسط ‌بوده است، با نزول‌های نادر زیر آن که پایین‌های چرخه‌ای را نشان می‌دهد.

با این حال، بازارهای بیت‌کوین و رمزارزها طی سقوط بازار کریپتو در ماه ژوئن به زیر این سطح سقوط کردند و شاهد سقوط بیت‌کوین به ۱۷هزار و ۶۰۰ دلار بودند. از آن زمان تاکنون بیت‌کوین در محدوده ۲۰ هزار قرار گرفته که تقریبا کمتر از میانگین متحرک وزنی حدود ۲۳هزار دلار است. با توجه به ناتوانی آن در عقب‌نشینی از این سطح، این تحلیلگر ادعا کرد که بیت‌کوین اکنون در «منطقه ناشناخته» است.

وی گفت: «ما هرگز شاهد این شرایط برای بیت‌کوین نبودیم. معمولاً قیمت به زیر میانگین متحرک هفتگی به دلیل تسلیم شدن افراد کاهش می‌یابد».

او به این نتیجه رسید که اقدام اخیر قیمت بیت‌کوین احتمالا نشان‌دهنده «پایان یک بازار گاوی سکولار طولانی‌مدت» است که بیت‌کوین در طول زندگی خود در کنار سهام تجربه کرده است. به همین دلیل وی مشکوک شده که ممکن است بیت‌کوین دیگر یک دارایی پیشرو در مقایسه با سایر کالاها و سهام نباشد.

به گفته این تحلیلگر، قیمت پایین بعدی این ارز دیجیتال می‌تواند نزدیک به ۱۴هزار دلار باشد که یک اصلاح ۸۰ درصدی نسبت به بالاترین حد خود، مشابه بازارهای نزولی قبلی است.

مرتن گفت: این حداقل چیزی است که در این مرحله خواهان آن هستیم و سرمایه‌گذاران باید احتمال کاهش شدیدتر به ۱۰هزار دلار را در نظر بگیرند.

تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره که در آن بازار انتظار افزایش ۷۵ واحد پایه دیگر را دارد، به کاهش احتمالی ارزش ارزهای دیجیتال کمک می‌کند. سیاست پولی سختگیرانه با کاهش عمده ارزش سهام و ارزش ارزهای دیجیتال در طول سال ۲۰۲۲ همزمان شده است.

این سیاست هزینه بالاتری برای سرپناه در ایالات‌متحده از جمله افزایش ناگهانی وام مسکن با نرخ ثابت ایجاد کرده همچنین باعث شده است که بازده اوراق دو ساله خزانه‌داری بازدهی معادل ۱۰ و ۳۰ ساله خود را معکوس کند.

علیرغم خطرات بالقوه‌ای که این امر می‌تواند برای اقتصاد ایجاد کند، مرتن انتظار ندارد بانک مرکزی تا زمانی که با اطمینان تورم را فرو نشاند افزایش نرخ بهره را متوقف کند.

وی خاطرنشان کرد که این عملکرد به خوبی می‌تواند سطوح رکودی بعدی را رقم بزند.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۹۳۹.۸۶ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۳.۳۶ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۳۹.۶۸ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۰۹ درصد افزایش داشته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۷۵.۵۰ میلیارد دلار است که ۸.۳۲ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۴.۸۱ میلیارد دلار است که ۶.۳۷ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۹.۶۶ میلیارد دلار است که ۹۲.۲۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۴۲ صبح به وقت شرقی)

 این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۱۹ هزار و ۴۶۱.۳۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۶۳ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۳۶۵.۲۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۷۶ درصد افزایش

 ۳- تتر

قیمت: یک دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲ درصد افزایش

۴- یو اس دی کوین

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۵- بایننس کوین

قیمت: ۲۶۹.۸۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۰۱ درصد افزایش

۶-  ریپل

قیمت: ۰.۳۷۷۵دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۹.۹۲  درصد افزایش

۷-  کاردانو

قیمت: ۰.۴۵۰۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۰۷ درصد افزایش

۸-  سولانا

قیمت: ۳۲.۴۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۱۰ درصد افزایش

۹ - دوج کوین

قیمت: ۰.۰۵۸۲۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۱۹ درصد افزایش

۱۰- پولکا دوت

قیمت: ۶.۳۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۳۳ درصد کاهش

ثبت دیدگاه

ثبت