۲روز دیگر تا موعد اجرای آزمایشی رمزریال

  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۱
  • 364

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: بانک مرکزی وعده داده که تا پایان شهریور اجرای آزمایشی رمز ریال ملی آغاز خواهد شد.

به گزارش بانک مردم و به نقل از ایسنا، بانک مرکزی اواسط سال گذشته اعلام کرد که می‌خواهد رمز ارز ملی بر پایه ریال راه‌اندازی کند تا با انتشار رمز ریال، افراد اسکناس ریال خود را تحویل بانک مرکزی ‌دهند و رمز ریال تحویل بگیرند. البته رمز ریال قابل استفاده برای سرمایه‌گذاری نیست و صرفا جایگزین اسکناس خواهد شد.

در این زمینه، بانک مرکزی هدف خود از طراحی رمزریال را تبدیل اسکناس به یک موجودیت قابل برنامه‌ریزی و برنامه‌نویسی اعلام کرده تا با این فرآیند پول دارای موجودیت هوشمند شود.

مسئولان بانک مرکزی درباره ویژگی‌های رمز ریال اینگونه توضیح داده‌اند که در رمزریالی که در داخل گوشی قرار می‌گیرد، بانک به عنوان شخص سوم و واسط که امکان انتقال وجه را فراهم می‌کند، حذف و عین پول و اسکناسی که در جیب داریم به صورت الکترونیک منتقل می‌شود.

البته یکی از ویژگی‌های حائز اهمیت رمز ریال در مقایسه با اسکناس، سطح امنیت بالای آن اعلام شده است؛ اینگونه که طراحی رمز ریال به صورتی است که ردیابی وجوه در آن به طور دقیق قابل انجام بوده و حتی در صورت سرقت اطلاعات رمز ریال و هک گوشی تلفن هوشمند توسط سارقین و هکرها امکان ردیابی آن وجود دارد.

درباره اینکه چه زمانی رمز ریال منتشر خواهد شد، رئیس کل بانک مرکزی به ایسنا اعلام کرده بود که تا پایان شهریور ماه اجرای آزمایشی ریال دیجیتال آغاز خواهد شد.

صالح آبادی در ۲۳ شهریور ماه از اجرای مرحله پیش آزمایشی رمز ریال بانک مرکزی خبر داده و گفته بود که طی روزهای اخیر فرایند پیش از راه اندازی آزمایشی رمز ریال با رقم یک میلیارد تومان و با ارائه رمز ریال به تعداد محدودی از افراد شروع و عملا مرحله پیش آزمایشی آن در دو بانک ملی و ملت  اجرایی شده است.

رییس کل بانک مرکزی درباره جزئیات راه‌اندازی پیش آزمایشی رمز ریال نیز اعلام کرده بود که دو فروشگاه برای استفاده از این رمز ریال تعیین شدند و کار در مرحله قبل از آزمایشی را آغاز کرده‌اند.

بانک مرکزی وعده داده تا پایان شهریور ماه روند فرایند آزمایشی کار با رمرز ریال با وسعتی بیشتر از شرایط کنونی به صورت رسمی آغاز می‌شود که باید منتظر ماند و دید که آیا بانک مرکزی تا پایان ماه جاری، اجرای آزمایشی رمز ریال را به صورت رسمی آغاز می‌کند یا خیر؟ 

ثبت دیدگاه

ثبت