استعلام آنلاین حساب ها، وام ها و چک های برگشتی

  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۱
  • 1948

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم : بانک مرکزی به پنجره هوشمند خدمات دولت الکترونیک متصل شده و برهمین اساس نیز چهار خدمت پرکاربرد بانک مرکزی در آدرس my.cbi.ir فعال است.

به گزارش بانک مردم، برای استفاده از 4 خدمت پرکاربرد بانکی باید ابتدا احراز هویت در پنجره ملی هوشمند خدمات دولت الکترونیک انجام شود و سپس خدمت درخواست شده ارائه می‌شود.

بنابراین پس از احراز هویت، مردم می‌توانند در درگاه خدمات الکترونیک بانک مرکزی، نسبت به استعلام حساب‌های بانکی خود، چک‌های برگشتی، سامانه محچک (مسدودسازی حساب صادر کننده چک برگشتی) و استعلام تسهیلات دریافتی اقدام کنند.

پیش از این مهران محرمیان معاون فناوری های نوین بانک مرکزی گفته بود:  خوشبختانه با همکاری نزدیک میان وزارت ارتباطات با اداره مهندسی نرم افزار بانک مرکزی توانستیم چهار خدمت پرکاربرد بانک مرکزی را به پنجره واحد خدمات دولت الکترونیک منتقل کنیم که مراحل نهایی و بازبینی خود را می گذراند و ظرف چند روز آینده و پس از بازبینی های نهایی عملیاتی خواهد شد و بانک مرکزی نیز به پنجره واحد خدمات دولت الکترونیک متصل می شود.

محرمان با برشمردن این چهار خدمت توضیح داد: نخستین خدمت شامل استعلام تمام حساب های یک فرد در تمام بانک های کشور است، دومین خدمت نیز استعلام چک های برگشتی است که رفع سوء اثر نشده است.

 وی افزود: سومین خدمت شامل نمایش حساب های مسدود شده فردی است که در شبکه بانکی چک برگشتی دارد. بنابراین در صورتی که حسابهای فردی بابت چک برگشتی مسدود شده باشد، این موارد نیز برای وی نمایش داده می شود و می‌تواند حساب های مسدودی را مشاهده کند و خدمت پرکاربرد چهارم نیز شامل لیست تسهیلاتی است که یک فرد از شبکه بانکی دریافت کرده است.

 

 

ثبت دیدگاه

ثبت