نرخ سود بین بانکی به مرز ۲۱ درصد نزدیک شد

  • ۲ مهر ۱۴۰۱
  • 509

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: نرخ سود بین بانکی با افزایش نسبت به هفته قبل به مرز ۲۱ درصد نزدیک شده است.

به گزارش بانک مردم و به نقل از تسنیم، روند صعودی نرخ سود بین بانکی در هفته گذشته نیز ادامه داشت و برهمین اساس نیز این نرخ با افزایش اندک 0.01واحد درصدی به 20.94درصد رسید.

نرخ سود بین بانکی در 23شهریور به 20.93درصد رسیده بود که در هفته گذشته نیز با افزایش اندک 0.01واحد درصدی به 20.94درصد رسید.

جدول نرخ سود منتشر شده از سوی بانک مرکزی نشان می دهد، روند رو به رشد نرخ سود بازار بین بانکی از فروردین ماه امسال آغاز شد و از 20.36 درصد در یازدهم فروردین ماه امسال به 21.31 درصد در 30 تیرماه 1401 رسید.

این نرخ پس از صعود به سقف سال جاری خود یعنی 21.31درصد در 30تیرماه، تا 19مرداد مسیر کاهشی در پیش گرفته و به 20.59درصد رسیده بود.

 نرخ سود بازار بین بانکی درحالی مسیر افزایشی را دنبال می کند که شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی تأکید بر کنترل و مدیریت این نرخ داشتند.

مسئولان بورسی هم امیدوار بودند که با ورود جدی بانک مرکزی به این موضوع شاید تغییری در بازار سرمایه ایجاد و بهانه ریزش‌های پی در پی گرفته شود.

رئیس کل بانک مرکزی در دیدار با رئیس سازمان بورس گفته: نرخ سود در بازار بین بانکی، طبیعتا متناسب با عرضه و تقاضا و مکانیزم بازار تعیین می شود، اما بانک مرکزی به عنوان بازارساز و در چارچوب سیاست پولی ضدتورمی که به تأئید دولت نیز رسیده است، در این بازار حضور دارد و نرخ سود در این بازار را در چارچوب مشخصی، کنترل می کند.

اما باوجود تأکید رئیس کل بانک مرکزی و مصوبه شورای پول و اعتبار برای کنترل نرخ سود بین بانکی، این نرخ تنها سه هفته مسیر نزولی را طی کرد و از دو هفته قبل مجدداً وارد مسیر صعودی شده است.

ثبت دیدگاه

ثبت