توافق ۳ جانبه برای حمایت از تولید

  • ۴ مهر ۱۴۰۱
  • 490

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: بر اساس توافق سه جانبه رئیس کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و وزیر صمت، بیش از ۹۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش و بیش از ۲۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه ثابت از سوی سیستم بانکی، به بخش صنعت و معدن ارائه خواهد شد.

به گزارش بانک مردم و به نقل از تسنیم،‌ در راستای تحقق اهداف شعار سال مبنی بر حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرین و همچینن به‌منظور تقویت راهکارهای تامین سرمایه در گردش تولید که در دیدار رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت با رهبر معظم انقلاب در هشتم شهریورماه مورد تاکید معظم له قرار گرفت و همچنین در ادامه سیاست‌های دولت سیزدهم درباره ارتقاء و بهبود شیوه‌های تامین مالی تولید و هدایت منابع و اعتبارات به سمت فعالیت‌های مولد در جهت رشد تولید، برنامه‌هایی در 22 بند مورد توافق وزرای اقتصاد و صمت و رییس‌کل بانک مرکزی قرار گرفت و مقرر شد تا همه اقدام‌های لازم بر اساس تفاهم‌نامه، مورد اجرا و پیگیری قرار گیرد. بر این اساس  کمیته‌ای متشکل از معاونان دستگاه‌های مذکور تشکیل شده و به صورت مستمر روند اجرای اقدامات تفاهم‌نامه را پیگیری و نظارت کند.

 پرداخت 933 هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش و 234 هزار میلیارد تومان سرمایه ثابت به بخش صنعت و معدن توسط بانک‌ها در سال 1401 هدفگذاری شد. همچنین استفاده از ابزارهای تامین مالی زنجیره‌ای مانند اوراق گام و برات الکترونیکی در معاملات بورس کالا به میزان 100 هزار میلیارد تومان تا پایان امسال، هدفگذاری شد.

 

ثبت دیدگاه

ثبت