مراحل دریافت دستگاه کارتخوان

  • ۲۴ مهر ۱۴۰۱
  • 880

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: امروزه استفاده از پول نقد برای خرید کمترین محبوبیت را بین مردم دارد زیراکه مردم ترجیح میدهند به جای به جان خریدن ریسک حمل پول نقد از کارت‌های بانکی جایگزین استفاده کنند بنابراین استفاده از دستگاه پوز یا کارتخوان به امری متداول تبدیل شده است . اگر شما هم متقاضی دریافت دستگاه کارخوان هستید ادامه مطلب را بخوانید
 

به گزارش بانک مردم و به نقل از اقتصاد آنلاین، دستگاه‌های کارتخوان‌ انواع متفاوتی دارند که بنا به نیاز و شرایط موجود توسط افراد متقاضی انتخاب میشوند در ادامه مطلب انواع کارتخوان های موجود برای انتخاب بهتر شما بررسی میشود.

دستگاه کارتخوان تلفنی (Dial up)

برای راه‌اندازی این دستگاه کارتخوان به یک خط ثابت تلفن نیاز است. از آن‌جایی که این کارتخوان با اتصال مستقیم سیم تلفن کار می‌کند، قابلیت جابه‌جایی ندارد. بنابراین دستگاه برای مشاغلی که فروشنده باید به سراغ مشتری برود تا هزینه را پرداخت کند، مناسب نیست.


بیسیم:  (Wi-Fi)

 یکی دیگر از انواع دستگاه کارتخوان با کمک اینترنت وای‌فای به شبکه بانکی وصل می‌شود. این دستگاه در مکان‌هایی که به اینترنت وای‌فای در کل فضا دسترسی دارند، قابل جابه‌جایی است. به دلیل اتصال به اینترنت، این دستگاه سرعت بالایی در انجام تراکنش نسبت به نوع تلفنی دارد.

دستگاه کارتخوان سیار سیمکارتی:

نوع دیگری از دستگاه کارتخوان وجود دارد که با کمک سیمکارت تلفن همراه کار می‌کند. این دستگاه از پرطرفدارترین نوع کارتخوان سیار است که در هر نقطه‌ای که اینترنت دیتا آنتن داشته باشد، به ‌خوبی و باسرعت بالا کار می‌کند .

فروشگاهی :(PC-POS)

این نوع از پایانه، با اتصال به انواع نرم‌افزارهای فروشگاهی، مرحله ورود مبلغ توسط مشتری یا صندوق‌دار را حذف کرده و از بسیاری از خطاهای انسانی، جلوگیری می‌کند.

 اینترنتی :(LAN)

پایانه‌ای است که برای اتصال به شبکه، نیازمند اینترنت پرسرعت ADSL است.

اولین شرط برای گرفتن دستگاه کارتخوان داشتن حساب بانکی در بانک مورد نظر است. در مرحله دوم فرد متقاضی میتواند با مراجعه به یکی از شعب بانکی و تکمیل فرم درخواست، برای دریافت دستگاه کارتخوان اقدام کند.  داشتن مدارک و شرایط گفته شده در ادامه برای دریافت کارتخوان لازم است:

۱-تصویر شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضا و همچنین ارائه سفته با مبلغی مشخص به ازای هر دستگاه

۲-داشتن  حداقل ۵۰۰ تراکنش در هر ماه

۴ـ داشتن مجوز معتبر از اتحادیه برای اثبات درآمدزایی قانونی

۵ـ وجود یک آدرس مشخص به‌عنوان محل کار و ارائه کپی اجاره یا سند ملکی آن به همراه کد پستی

۶ـ داشتن حداقل ۱۸ سال سن

اگر شغل شما به صورتی است که جواز معتبر ندارید یا  امکان معرفی یک مکان ثابت به عنوان محل کسب خود را ندارید نگران نباشید در این صورت شما هم میتوانید با  اراعه استشهادنامه محلی درخواست گرفتن دستگاه کارتخوان را بدهید.

در صورتی که تمایل دارید کارتخوان رایگان یا به اصطلاح بانکی تهیه کنید، می توانید با در دست داشتن مدارک ذکر شده به صورت حضوری به بانک مراجعه کرده و درخواست کارتخوان سیار دهید. توجه داشته باشید که کارتخوان بانکی امانی بوده و ازای بلوکه شدن مبلغ مشخصی در حساب شما، دستگاه به شما تحویل داده می شود.

توجه داشته باشید که در صورتی که در ماه تعداد مشخصی تراکنش نداشته باشید، موظف به برگرداندن دستگاه می باشید.

دریافت دستگاه کارتخوان از ۱۲ شرکت و ۳۱ بانک انجام می‌شود. شرکت شاپرک نیز به عنوان یک نهاد سیاست گذار عمل می‌کند و بر شرکت‌های ارائه دهنده خدمات دستگاه کارتخوان و همچنین سایت‌هایی که از طریق اینترنت پذیرش می‌کنند نظارت دارد.

 

ثبت دیدگاه

ثبت