ارزهای دیجیتال باعث جلوگیری از کاهش ارزش پول می شود

  • ۹ آبان ۱۴۰۱
  • 1836

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال سبب کاهش ارزش پول در مقابل تورم کنونی و جلوگیری از این اتفاق می شوند.
به گزارش بانک مردم، سید مهداد خاتمی، یک فعال حوزه اقتصادی با اشاره به نکات متعدد در خصوص اهمیت و ارزش ارزهای دیجیتال، اظهار داشت: در کتابی که در این حوزه نگاشته شده ۱۰۱ دلیل متعدد و بی شمار را برای علاقه مندان ذکر شده است.
وی افزود: همان طور که می دانید با توجه به شرایط کنونی کشور و ثبات نداشتن قیمت دلار، با تبدیل پول ریالی به دلار و خرید ارز های دیجیتال یک معامله دو سر سود انجام داده اید.
این فعال حوزه اقتصادی ادامه داد: ارزها می‌توانند دنیا را به جای بهتری برای زندگی تبدیل کرده که از جمله می توان به مقاوم در برابر تورم، شکستن مرزهای تحریم، هزینه های معاملاتی پایین، به چالش کشیدن دلارو  بازدهی بالا اشاره کرد.
وی به مزایای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال اشاره کرد و گفت: فرصت های زیاد برای کسب درآمد و اتصال به سیستم اقتصاد جهانی و همچنین ماهیت غیر متمرکز اطلاعات ثبت شده که به صورت اتوماتیک تعریف بلاکچین محسوب می‌شود.
خاتمی عنوان کرد: زمان پردازش کوتاه انتقال بی حد و مرز در کمترین زمان که سیستم بانکداری جهانی در گذشته چنین توانی را نداشته از مزایای دیگر در این بخش به شمار می رود.
وی خاطر نشان کرد: برای اشاره به مزیت ارزهای بنیادی می‌توان به مواردی نیز اشاره و استناد کرد که غیرمتمرکز بودن ارزها، امنیت، استفاده آنلاین، دسترسی سریع، قابل پیش بینی بودن، سودده بودن و پر ریسک بودن از مزیت های ارزهای بنیادی برشمرده می شوند.
این فعال حوزه اقتصادی ادامه داد: چند عامل روند را می توان سرعت داد و قابل پیش بینی تر از گذشته کرد.
وی با اشاره به بی‌اعتمادی به بازار ارزهای دیجیتال بعد از حوادث مختلف، یادآور شد: پروژه محبوب ترا که بهار امسال با شکست مواجه شد و استیبل کوین آن به صورت فاجعه باری قریب به چهل میلیارد دلار در چند هفته را از دست داد و این موارد نمونه رخدادهایی هستند که زمینه ساز بی‌اعتمادی به بازار ارزهای دیجیتال شدند.
خاتمی اذعان داشت: افزایش شدید نرخ بهره، دلیل اصلی ریزش شدید بازار بیت کوین و ارزهای دیجیتال، بحران کرونا شرایط بسیار سختی را برای اقتصاد جهانی به وجود آورد، به طوری که برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، بسیاری بیکار شدند.
وی اضافه کرد: بیکاری گسترده و رکود شدید بعد از آن، شرایطی را به وجود آورد که دولت‌های جهان مجبور به کمک نقدی در اشکال مختلف به شهروندان خود شدند و این عدد تا به امروزحدود هفت تلریون بوده و با نرخ بهره ی زیر یک درصد و نیم درصد در حال بازگشت دلارهای نقدی از چرخه ی جامعه هستند.
این فعال حوزه اقتصادی افزود: سقوط بازار ارز دیجیتال بعد از رشد حبابی با ظهور پروژه‌های بی‌ارزش و رشد بی دلیل از ده هزار به شصت هزار دلار در بیت کوین و ذهن ما برای اصلاح آماده بود.
وی گفت: نکته آخر بحران انرژی در اروپا پولی برای خرید ارزهای دیجیتال باقی نگذاشته است. حوادثی مخصوصا تحریم گسترده روسیه توسط کشورهای اروپایی به خاطر حمله آن به اوکراین، سبب شد اتحادیه قاره سبز در تامین انرژی مورد نیاز خود برای سپری کردن زمستان و سوخت مصرفی گرمایشی امسال دچار مشکل شوند. این اتفاق به افزایش شدید قیمت انواع سوخت منجر شده است.
 

ثبت دیدگاه

ثبت