انتقاد امینی از تعلل بانک ها در پرداخت تسهیلات مسکن

  • ۸ آذر ۱۴۰۱
  • 634

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: نماینده مردم هشترود در مجلس شورای اسلامی از تعلل بانک ها در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن انتقاد کرد.

به گزارش بانک مردم و به نقل از ایسنا، سید حمزه امینی در تذکر شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، بیان کرد: چرا خسارت کشاورزان پرداخت نمی‌شود؟ شهرستان‌های هشترود و چاراویماق قطب تولید گندم آذربایجان شرقی بوده و انبار غله استان محسوب می شوند.

وی در ادامه اظهار کرد: کشاورزان یکصد هزار هکتار از گندمزارهای خود را بیمه کرده اند، اما صندوق بیمه کشاورزی یک جورهایی کلاهبرداری می کند و عنوان کرده از طریق ماهواره این موضوع رصد شده و کشاورزان محصولات خوبی داشته اند. اگر خسارت به کشاورزان پرداخت نشود، از آنها سلب اعتماد می شود.

نماینده مردم هشترود در تذکری خطاب به وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: افراد برای دریافت وام ساخت مسکن دچار مشکل هستند و بانک ها بیش از حد برای ضمانت زنجیره ای چالش ایجاد می کنند؛ مگر شهرستان های هشترود و چاراویماق چقدر کارمند دارد؟

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه علنی مجلس را برعهده داشت در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: از ریاست کمیسیون عمران می خواهم این موضوع را از طریق وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و امور اقتصادی پیگیری کند، زیرا مشکل در سطح ملی است و 9 ماه از مصوبه مجلس در این حوزه  می گذرد.

ثبت دیدگاه

ثبت