نماینده تهران از پاسخ وزیر اقتصاد قانع شد

  • ۱۵ آذر ۱۴۰۱
  • 464

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از سخنان وزیر اقتصاد و دارایی درباره  مالیات بر درآمد فعالیت‌های بنگاه داری و سهامداری بانک‌ها قانع شد.

به گزارش بانک مردم و به نقل از ایرنا، در جلسه علنی روز سه‌شنبه - ۱۵ آذر- مجلس شورای اسلامی، سوال روح الله ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس از سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در دستور کار قرار گرفت.

متن کامل این سوال به شرح زیر است:

براساس قانون رفع موانع تولید، بنا بوده است از سال ۹۵ مالیات بر درامد فعالیت های بنگاه داری و سهامداری بانک ها با پایه ۲۸ درصد شروع و سالانه سه درصد اضافه شده تا به ۵۵ درصدبرسد. یعنی در سال ۱۴۰۱ باید مالیات ۴۶ درصدی بر فعالیت های بنگاه داری و سهامداری بانک ها وضع شود.

۱. بفرمایید وضعیت اجرای این ماده قانونی از سال ۹۵ تاکنون چگونه بوده است؟

۲. در صورت عدم اجرا یا اجرای ناقص، موانع پیش روی اجرای آن چه بوده است؟

۳. برنامه شما برای اجرای صحیح و کامل آن در سال ۱۴۰۱ چیست؟

وزیر اقتصاد در پاسخ به این سوالات با تاکید بر اینکه در واگذار اموال بانک ها جدی هستیم و بدون اغماض با مدیران کاهل و متخلف برخورد می کنیم، اظهار داشت: همه مدیران عامل بانک ها را در جلسه‌ای جمع کردیم و میزان واگذاری اموال مازاد در هر بانک را مشخص کردیم. در این جلسه اعلام شد؛ مدیری که پای واگذاری اموال نیستند جایشان در سال ۱۴۰۲ در این سمت مدیریتی نیست.

خاندوزی اظهار داشت: سال ۱۴۰۱ معادل کل عملکرد دولت قبل، واگذاری اموال خواهیم داشت و این شرط باقی ماندن مدیران در سمت های مدیریتی است.در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ انقلابی در بهره ور کردن اموال بانک ها ایجاد خواهد شد، به نحوی که نه تنها بانک ها بلکه همه دستگاه ها و وزارتخانه ها اموال مازاد خود را واگذار کنند.

ایزدخواه پس از استماع پاسخ های وزیر اعلام کرد، از این پاسخ‌ها قانع شده است.

ثبت دیدگاه

ثبت