راه‌اندازی یک صرافی رمزارزی جدید توسط تلگرام!

  • ۱۵ آذر ۱۴۰۱
  • 574

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: پاول دوروف بنیانگذار تلگرام، در اظهارات اخیر خود از برنامه‌های جدید این پیام‌رسان برای ارائه محصولات رمزارزی غیرمتمرکز، از جمله صرافی رمزارزی و کیف‌پول‌های غیرحضانتی خبر داده است.

به گزارش بانک مردم و به نقل از فاین بولد، دوروف در کانال رسمی تلگرام گفته که با این سرمایه‌گذاری جدید، به دنبال اصلاح تمرکز موجود در نهادهای رمزارزی است، عاملی که به گفته او، میلیون‌ها کاربر را ناامید کرده است.

دوروف همچنین خاطرنشان کرد که اکوسیستم فعلی بلاکچین از اصل بنیادین خود در ترویج غیرمتمرکزسازی منحرف شده است. به گفته بنیانگذار تلگرام، در حال حاضر قدرت دنیای رمزارزها در چند دست متمرکز شده و به همین دلیل، جای تعجبی نیست که حادثه FTX رخ داده است.

دوروف می‌گوید: راه‌حل واضح است: پروژه‌های مبتنی بر بلاکچین باید به ریشه و اصل خود بازگردند – غیرمتمرکزسازی. کاربران ارزهای دیجیتال باید از تراکنش‌های بدون نیاز به اعتماد (trustless) و کیف پول‌های خود حضانتی – که به هیچ شخص ثالثی متکی نیستند – استفاده کنند.
 
علاوه بر این، دوروف همچنین از توسعه‌دهندگان بلاکچین خواسته تا محصولاتی بسازند که استفاده از آنها برای عموم آسان باشد. به طور ویژه، او به اتریوم اشاره کرده که «حتی پس از بهینه‌سازی‌های اخیرش، قدیمی و گران باقی مانده است.»

شایان ذکر است که تلگرام اخیراً با چندین محصول وارد فضای رمزارزی شده است. به عنوان مثال، کاربران این پیام‌رسان اکنون می‌توانند بدون خروج از برنامه و با استفاده از The Open Network (TON)، ارزهای دیجیتال را خریداری کرده و بفروشند.

ثبت دیدگاه

ثبت