انتقاد یک عضو هیات رییسه مجلس از بانک مرکزی

  • ۲۹ آذر ۱۴۰۱
  • 622

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد مسئولان بانک مرکزی در کنترل بازار ارز گفت که مسئولان بانک مرکزی آن طور که باید و شاید، برخورد فعالانه‌ای نداشته و ورود نکردند.

به گزارش بانک مردم، حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت ‌و گو با ایسنا درباره علل افزایش نرخ ارز گفت: مجموعه عوامل در افزایش نرخ ارز تاثیرگذار است چه اینکه در بحث ثبات و کاهش نرخ ارز هم به سلسله اقداماتی نیاز است نه اینکه تنها با درست شدن یک عامل، انتظار کاهش نرخ ارز را داشت.

وی درباره تاثیر اغتشاشات در تلاطمات بازار ارز گفت: وقتی این گونه مباحث در کشور به وجود می آید، هزینه هایی را مترتب می‌کند که تاثیرات آن فوری مشخص نمی‌شود؛ این موضوع تنها یکی از علل افزایش نرخ ارز است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد مسئولان بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز گفت: مسئولان بانک مرکزی آنطور که باید و شاید، در این زمینه برخورد فعالانه نداشته و ورود نکردند.

حاجی دلیگانی افزود: لازم است مسئولان بانک مرکزی برای کنترل نرخ ارز، فعالانه‌تر برخورد کنند و به همین دلیل هم شایعاتی درباره ایجاد تغییرات در بانک مرکزی به گوش می رسد؛ در همین راستا قرار است مجلس در جلسه یکشنبه هفته آینده درباره علل افزایش نرخ ارز به مجلس توضیح دهند.

ثبت دیدگاه

ثبت