علیزاده: فرآیند پرداخت تسهیلات خرد باید تسهیل گردد

  • ۱۸ دی ۱۴۰۱
  • 660

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خواستار تسهیل فرآیند پرداخت تسهیلات خرد به ویژه تسهیلات مسکن و ازدواج از سوی بانک‌ها به مردم شد.

به گزارش بانک مردم و به نقل از ایسنا، محسن علیزاده در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فرآیند پرداخت تسهیلات خرد توسط بانک‌ها آنطور که باید پیش نمی‌رود و انتظار می‌رود تا وزیر اقتصاد دستور دهد تا تسهیلات خرد به مردم ارائه شود. علی‌رغم دستور قبلی وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی مردم در دریافت تسهیلات خرد ازدواج و مسکن همچنان با مشکل مواجه هستند. مدیران شعب بانک‌ها سلیقه‌ای عمل می‌کنند و علی‌رغم این‌که گفته شده که برای تسهیلات خرد نیاز به ضامن نیست همچنان تقاضای ضامن دارند. مگر دولت چند نفر کارمند رسمی دارد که می‌تواند ضامن شود.

وی در ادامه اظهار کرد: نیروهایی که سال‌هاست در انتظار تغییر وضعیت و خروج از استعمار شرکت‌های واسطه هستند با طرح مجلس شورای اسلامی نجات پیدا می‌کنند اما همچنان افرادی در دولت بوده که با طرح ساماندهی کارکنان دولت مخالفت می‌کنند آقای رئیس جمهور مراقب این افراد باشید تا مردم نسبت به دولت شما را ناامید نکنند.

نماینده مردم فارس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از بودجه سال ۱۴۰۱ تنها ۱۸ درصد اعتبارات تخصیص یافته است انتظار می‌رود تسهیلات بانک‌ها برای ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی پرداخت شود. کشاورزان و دامداران سرداران خط مقدم تولید بوده که به حمایت دولت نیاز دارند.

ثبت دیدگاه

ثبت