۱۲ بانک به خودشان ۴۱ هزار میلیارد تومان وام دادند!

  • ۱۹ دی ۱۴۰۱
  • 684

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: بررسی داده‌های بانک مرکزی نشان می‌دهد ۱۲ بانک در آذرماه ۱۴۰۱ در مجموع ۴۱۴ هزار و ۵۳۴ میلیارد ریال به اشخاص مرتبط و وابسته تسهیلات پرداخت کردند.

به گزارش بانک مردم، در آخرین به روز رسانی تسهیلات و تعهدات پرداختی و مانده تسهیلات بانک‌ها که مربوط به آذرماه امسال است در مجموع ۱۹۴ تسهیلات به مبلغ ۴۱۴ هزار و ۵۳۴ میلیارد و ۶۴۵ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۱۸ ریال پرداخت شده است.

مانده بدهی تسهیلات و بدهی جاری اشخاص مرتبط بانک‌ها در آذرماه امسال برابر ۴۲۰ هزار و ۱۶۱ میلیارد و ۲۳۸ میلیون و ۸۰۹ هزار و ۲۲۲ ریال است.

در شهریورماه امسال نیز ۲۶ بانک، یک میلیون و ۷۲۷ هزار و هفت میلیارد و ۶۴۳ میلیون و ۲۶۲ هزار و ۲۷۰ ریال تسهیلات به افراد مرتبط با خود پرداخت کرده بودند.

فهرست به‌روزرسانی تسهیلات و تعهدات کلان و اشخاص مرتبط بانک‌ها را اینجا مشاهده کنید.

براساس این گزارش، برپایه تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ مبنی بر انتشار مانده تسهیلات و تعهدات کلان و اشخاص مرتبط شبکه بانکی در تارنمای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با توجه به مصوبه شورای پول و اعتبار، تسهیلات و تعهدات بیشتر از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات و تعهدات کلان و اشخاص مرتبط محسوب می‌شود.

هم اکنون فهرست بانک‌های اقتصاد نوین، ایران زمین، پارسیان، پست بانک، تجارت، توسعه تعاون، دی، رفاه کارگران، سپه، سینا، شهر، صنعت و معدن، کارآفرین، کشاورزی و موسسه نور که اطلاعات تسهیلات و تعهدات کلان و اشخاص مرتبط آنها در پایان آذرماه امسال مورد بررسی نهایی قرار گرفته است به انضمام اطلاعات تسهیلات کلان غیرجاری به تفکیک هر بانک قابل مشاهده است.

ثبت دیدگاه

ثبت