بانک مرکزی همه را غافلگیر کرد؛ توقف فروش اوراق 23 درصدی!

  • ۲۸ دی ۱۴۰۱
  • 1846

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: بانک مرکزی در یک حرکت غافلگیرانه و بدون اطلاع قبلی  انتشار اوراق گواهی سپرده با نرخ 23 درصد را متوقف کرد.

به گزارش بانک مردم بانک مرکزی از هفته اول دی ماه انتشار اوراق 23 درصدی را مجاز اعلام کرده بود اما هیچ گاه در اطلاعیه های خود مهلتی برای فروش این اوراق در شبکه بانکی تعیین نکرده بود. بانک مرکزی در این باره اعلام کرد: صرفا تا پایان ساعت کاری روز چهارشنبه مورخ 1401.10.28 مجاز بوده و امکان بازفروش این اوراق از محل اوراق بازخرید شده توسط بانکها به هیچ عنوان وجود نخواهد داشت.

این بانک طی بخشنامه ای به شبکه بانکی کشور اعلام کرد پیرو ابلاغیه های بانک مرکزی در خصوص شرایط انتشار اوراق گواهی سپرده مدت دار، ویژه سرمایه گذاری (عام) با نرخ سود علی الحساب 23 درصد، به آگاهی می رساند بر اساس تصمیمات متخذه در این بانک انتشار اوراق مذکور با شرایط اعلامی صرفا تا پایان ساعت کاری روز چهارشنبه مورخ 1401.10.28 مجاز بوده و امکان بازفروش این اوراق از محل اوراق بازخرید شده توسط بانکها  و موسسات اعتباری به هیچ عنوان وجود نخواهد داشت.

فروش اوراق با 18 درصد ادامه دارد

با وجود توقف انتشار اوراق 23 درصدی، فروش اوراق 18 درصدی در شبکه بانکی ادامه دارد. هم اکنون نرخ رسمی سود بانکی 15 درصد است اما اوراق سپرده بانکی با سود 18 درصدی فرصتی است برای کسانی است که قصد دارند بیش از 15 درصد سود کنند. اوراق 18 درصدی از فروردین ماه آغاز شده و تا پایان سال جاری به فروش می رود.

شرایط فروش اوراق سپرده 18 درصدی را می‌توانید با کلیک در اینجا مشاهده فرمایید

ثبت دیدگاه

ثبت