میلیاردری که 93درصد سرمایه‌اش به باد رفت!

  • ۵ بهمن ۱۴۰۱
  • 996

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: ابرثروتمندان چینی در چند سال گذشته چندان خوش‌اقبال بوده‌اند؛ خصوصا آنهایی که در بازار املاک و مستغلات سرمایه‌گذاری کرده بودند.

به گزارش بانک مردم و به نقل از اقتصاد100، «هویی کا یان» رئیس شرکت عمرانی «چاینا اورگراند» یکی از بندشانس‌های بزرگ چین است؛ مردی که تاکنون 93 درصد از سرمایه خالص خود را از دست داده است.

بلومبرگ برآورد کرده است که سرمایه هویی در سال 2017 با اوج خود رسید و او یک ابرثرتمند 42 میلیارد دلاری شد. اما از آن زمان تا امروز 93 درصد سرمایه او آب شده و از 42 میلیارد دلار به فقط 3 میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است.اورگراند با 300 میلیارد بدهی بزرگ‌ترین شرکت عمرانی بدهکار در چین است. هویی برای نجات شرکتش خانه و هواپیماهای خصوصی‌اش را هم فروخت اما کاری از پیش نبرد.

اوگراند یک شرکت عظیم است؛ حدود 200 هزار نیرو دارد و در سال 2020 حدود 110 میلیارد دلار ارش داشت. این شرکت مالک بالغ بر 1300 پروژه عمرانی در بیش از 280 شهر است. تحلیلگران هشدار می‌دهند اگر اوگراند بطور کامل سقوط کند خطرات بسیار بزرگی برای بازار املاک و مستغلات چین خواهد داشت، به طوری که هم صاحب‌خانه‌ها آسیب می‌بینند و هم نظام مالی این کشور زیان خواهد دید.

ثبت دیدگاه

ثبت