سایه وال استریت بر بازار آسیا

  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
  • 1440

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: بازار آسیا تحت تاثیر وال استریت قرار گرفت و ارقام متفاوتی را ثبت کرد همچنین دلار در برابر ین تضعیف شد.

به گزارش بانک مردم و به نقل از ایسنا، برخی از شاخص‌های اصلی بازار در منطقه آسیا و اقیانوسیه حرکت‌های مثبتی را نشان دادند و برخی دیگر عملکرد ضعیف‌تری را تجربه کردند که منعکس‌کننده احساسات متفاوتی در میان سرمایه‌گذاران پس از رکوردهای وال استریت و مجموعه‌ داده‌های ناامیدکننده از ژاپن بود.

هنگ‌سنگ هنگ کنگ در ساعت سه و ۴۲ دقیقه صبح به وقت اروپا افت قابل توجه ۲.۳۷ درصدی را نشان داد، در حالی که شاخص  نیکی ۲۲۵ ژاپن در ساعت سه و ۳۵ دقیقه بامداد به وقت اروپا ۰.۲۴ درصد افزایش یافت.

در ساعت سه و ۴۲ دقیقه بامداد  به وقت اروپا، شاخص سهام استرالیا و کوسپی کامپوزیت کره جنوبی نیز به ترتیب با افزایش ۰.۱۷ و ۰.۴۴ درصدی حرکات مثبتی را تجربه کردند.

کامپوزیت شانگهای چین ۰.۹۶ درصد و شنژن کامپوزیت ۱.۱۹درصد در ساعت سه و۴۳ دقیقه بامداد به وقت اروپا سقوط کردند. در همان زمان، دلار در برابر ین تضعیف شد و با ۰.۰۲ درصد کاهش در ۱۴۷.۴۴۰۵ ین معامله شد.

این هفته فعال‌ترین هفته فصل درآمد است؛ غول‌های فناوری مایکروسافت، اپل، آمازون، اپل و آلفابت نتایج خود را منتشر خواهند کرد، همچنین ارزهای دیجیتال پیشرو در جهان رشد کردند و بیت‌کوین از مرز ۴۳هزار دلار گذشت.

شاخص اس اند پی ۵۰۰ آمریکا با ۰.۷۷ درصد افزایش به ۴۹۲۷ واحد رسید. داوجونز نیز پس از صعود، ۰.۵۹ درصد یا ۲۲۴ واحد افزایش یافت.

به گزارش مارکت، یورو در برابر دلار در ساعت سه و ۵۸ بعد از ظهر به وقت شرق آسیا ثابت بود و به قیمت ۱.۰۸۳۰۳ دلار فروخته شد.

ثبت دیدگاه

ثبت