ظرفیت انتشار ۲میلیارد یورو اوراق مرابحه ارزی داخلی وجود دارد

  • ۴ فروردین ۱۴۰۳
  • 180

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران در خصوص اهمیت انتشار اوراق مرابحه ارزی داخلی و برنامه‌های پیش رو در رابطه با این اوراق نکاتی را بیان کرد.

به گزارش بانک مردم، اصغر بالسینی سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با اوراق مرابحه ارزی گفت: یکی از اقدامات مهم مرکز مبادله ارز و طلای ایران در سال گذشته انتشار اولین اوراق مرابحه ارزی در کشور بود اهمیت این موضوع از این حیث بود که اوراق مرابحه ارزی نقش مهمی در تامین مالی برخی از پروژ‌ه ها بر عهده دارد.

این مقام مسئول در ادامه می‌گوید: نکته مهم این است که به واسطه اوراق مرابحه‌ای که حدود ۱۰۰ میلیون یورو منتشر شده و خریداران آن در این تامین مالی مشارکت کردند در ابتدا یک تامین مالی خوبی برای یکی از پروژه‌های مهم زیست محیطی کشور یعنی جمع‌آوری گازی فلر بید بلند شکل گرفت.

او می‌گوید: نکته دیگر این که اوراق منتشر شده اوراق مرابحه ارزی داخلی بود به این معنا که خریداران این اوراق منابع ارزی در اختیار داشتند، اما در گذشته این منابع وارد چرخه اقتصادی داخلی نمی‌شود، اما با توجه به جذابیت‌های این اوراق این مهم شکل گرفت.

بالسینی همچنین اظهار کرد: سرانجام این اوراق این اطمینان خاطر را به وجود آورد که منابع ارزی که به تعبیری بلاتکلیف هستند می‌توانند وارد چرخه اقتصادی شوند با توجه به این مسائل برنامه مفصلی برای سال ۱۴۰۳ داریم و در خواست‌های زیادی برای تامین مالی از طریق اوراق مرابحه در مرکز مبادله وجود دارد که به امید خدا به تدریج و با در نظر گرفتن اولویت‌ها این اوراق منتشر خواهد شد.

او در رابطه با پیش بینی‌ها از انتشار اوراق مرابحه ارزی برای امسال گفت: ما ظرفیت حدود ۲ میلیارد یورو انتشار اوراق مرابحه ارزی برای طرح‌های مختلف را داریم که مشروط به این است که ضوابطی که برای انتشار اوراق مرابحه وجود دارد را طی کنند و پروژ‌ه ها امکان‌سنجی شوند.

ثبت دیدگاه

ثبت